Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Leki wspomagające odchudzanie

Dzień dobry, proszę o pomoc w podaniu nazwy skutecznych leków odchudzających. Moje BMI wynosi 31,80. Jem mało, raczej regularnie, dość często się wypróżniam, wyniki mam dobre, mało się ruszam, ponieważ nie mam na to czasu. Moja praca jest raczej stresująca, jednak waga nie spada, a ostatnio nawet rośnie. Kiedyś brałam Zelixe, wypisaną przez lekarza, po której schudłam 13kg w 2 miesiące. Czy jest na naszym rynku coś naprawdę skutecznego?
KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Żaden z dietetyków nie odpowie Pani na pytanie odnośnie skutecznych leków odchudzających, ponieważ takich nie ma. To tylko mydlenie oczu konsumentom oraz sprawianie, że walczymy ze skutkami, a nie przyczynami otyłości. Każdy z leków ma swoje efekty uboczne. Dodatkowo nie będzie ich Pani stosowała przez całe życie i bez zmiany żywienia nie uda się Pani skutecznie pokonać nadwagi. Bardzo często po zakończonej "terapii" pojawia się efekt jojo, nie wspominając już o rozregulowaniu metabolizmu organizmu, przez co każda kolejna próba zmniejszenia masy ciała będzie trudniejsza. Niestety w odchudzaniu działanie na skróty jest nieskuteczne. Proszę pamiętać, że bezpieczny spadek masy ciała nie powinien być wyższy niż 4 kg na miesiąc. Dodatkowo zbyt mała kaloryczność zjadanych posiłków może wprowadzać organizm w stan alarmowy, który zacznie magazynować energię w postaci tkanki tłuszczowej. Niezbilansowana dieta może być przyczyną powstawania niedoborów w organizmie. Zachęcamy do wizyty u dietetyka, który przygotuje dla Pani odpowiednią terapię żywieniową i pomoże w jej realizacji.

Poradnia Dobry Dietetyk Toruń
tel. 887 433 444

Absolwent dietetyki na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym.
0

Witam serdecznie,
Osobiście nie popieram stosowania różnego rodzaju preparatów na odchudzanie. Podczas całego etapu redukcji wagi powinna ,,nauczyć się'' Pani zdrowych nawyków żywieniowych.
Czasem nawet niewielkie zmiany w diecie powodują że chudniemy. Dieta nie powinna kojarzyć się z głodówką i łykaniem różnego rodzaju suplementów diety, a stać się zdrowym stylem życia, który zostanie do końca życia.
Uważam, że zażywając suplementy na odchudzanie niczego sie Pani nie nauczy i nie popracuje nad zdrowymi nawykami żywieniowymi. Suplement kiedyś się skończy a Pani nie zmieni nic w swojej diecie więc waga znów będzie rosła. Przecież nie będzie go Pani przyjmowała do końca życia. Moim zdaniem w odchudzaniu nie o to chodzi. Nieracjonalne odchudzanie najczęściej kończy się efektem jo-jo, utratą jędrności i elastyczności skóry oraz osłabieniem organizmu.
Jeżeli mam być szczera to nie inwestowałabym w tego typu suplementy. Zadbałabym o pełnowartościową dietę, a spadki wagi które będą się pojawiać zmotywują Panią do dalszego działania. Wielu moich pacjentów wątpiło w swoją silną wolę, obawiało się że nie będą w stanie jeść regularnie ale z czasem wypracowali zdrowe nawyki i teraz cieszą się z utraty kilogramów. Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.
Należy jednak pamiętać aby dieta była pełnowartościowa i uwzględniała Pani zapotrzebowanie energetyczne. Powinna być dobrana indywidualnie i dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych.
Jeżeli zdecydowałaby się Pani na przejście na dietę zachęcam do współpracy. Mogę ułożyć indywidualny jadłospis dostosowany do Pani stylu życia.
Zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam serdecznie
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy