Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 0 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Mdłości i negatywny wynik testu ciążowego. Czy możliwe, że test nie wykrywa ciąży?

Witam, brałam tabletki antykoncepcyjne od ponad 1,5 roku. Mam wątpliwości czy nie jestem w ciąży, bo mam mdłości i często oddaję mocz. Ostatni raz współżyłam 26 sierpnia 2010. Pierwszy test ciążowy zrobiłam 17 września, wynik był ujemny - brak ciąży, kolejny test zrobiłam 28 września, wynik - ujemny.  Mam mdłości rano i niekiedy wieczorem, odbija mi się po napojach gazowanych, często oddaje mocz. Od 1 września biorę inne tabletki antykoncepcyjne. Lekarz mi zmienił, źle się czułam, byłam podenerwowana. Proszę o udzielenie pomocy, bo nie wiem, czy warto znów pójść do lekarza ginekologa.

KOBIETA ponad rok temu

Jak wykonać test ciążowy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Ponieważ stosowała Pani antykoncepcję hormonalną i kilka testów ciążowych wykonanych > 14 dni od stosunku wypadło negatywnie, ciążę raczej można wykluczyć.
Opisywane przez Panią dolegliwości mogą być wynikiem stosowania antykoncepcji hormonalnej. Tabletki antykoncepcyjne, zwłaszcza na początku stosowania (od września przyjmuje Pani nowy preparat), mogą powodować dolegliwości żołądkowo-jelitowe. Częste oddawanie moczu często towarzyszy infekcjom układu moczowego, zwłaszcza jeżeli towarzyszy temu pieczenie lub ból podczas mikcji.

Ze względu na możliwość zakażenia w obrębie układu moczowego proponuję udać się do lekarza rodzinnego. Jezeli dolegliwości żołądkowo-jelitowe nie ustąpią po 3 opakowaniu tabletek, należy pójść do lekarza ginekologa.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy