Zapytaj lekarza

7 4 2 , 1 1 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Opóźniona godzina w braniu tabletek

Witam. Biorę tabletki antykoncepcyjne od 3 lat. Wczoraj wzięłam tabletkę później o 2 godziny niż zawsze, podczas gdy miałam wziąć tabletkę, doszło do stosunku. Jestem w trakcie brania tabletek z ostatniego tygodnia. Czy opoźnienie w godzinie może mieć jakieś znaczenie, grozi to zajściem w ciążę? Pragnę dodać, iż często podczas stosunku występuje krwawienie, co bardzo mnie niepokoi. W ubieglym miesiącu w ostatnim tygodniu przyjmowania tabletek zapomniałam o 2 tabletkach i wzięłam 2 zapomniane i 1 dnia trzeciego, czyli 3 na raz. Zrobiłam 7-dniowa przerwę. Bardzo proszę o pomoc! Dziękuję.

KOBIETA ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

W poprzednim cyklu po pominięciu dwóch tabletek nie postąpiła Pani tak, jak zalecają producenci tabletek. Proszę sprawdzić w ulotce swojego leku. Należało rozpocząć 7-dniowa przerwę wcześniej lub skrócić tę przerwę. Z tego względu w Pani przypadku istnieje ryzyko ciąży - proszę wykonać test ciążowy lub udać się do lekarza. W przypadku wyniku pozytywnego testu ciążowego, należy natychmiast odstawić tabletki.

Opóźnienie w zażyciu tabletki trwające krócej niż 12 godzin nie obniża skuteczności doustnej antykoncepcji.

Krwawienia występujące po lub w trakcie stosunku mogą być spowodowane nadżerką lub nawet nowotworem - koniecznie proszę udać się do ginekologa.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy