Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 3 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Po przyjęciu tabletki, krwawienie ustało. Czy wszystko ze mną w porządku?

Witam... Przyjmuję właśnie pierwsze opakowanie tabletek antykoncepcyjnych w celu zabezpieczenia, jak również leczenia zespołu policystycznych jajników. Przez dwa dni miałam lekkie plamienia, 3 dnia krwi pojawiło się więcej, więc uznałam, że to okres i zażyłam pierwszą tabletkę. Jednak w ciągu kilku godzin krwawienie ustało. Czy to normalne? Czy jestem zabezpieczona? Czy powinnam dalej przyjmować tabletki? Dziękuję za odpowiedź.

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Jeśli ma Pani wątpliwości co do prawidłowości wystąpienia miesiączki (innymi słowy, co do tego, czy przyjęła Pani pierwszą tabletkę faktycznie na początku cyklu), to może Pani stosować antykoncepcję hormonalną dalej, jadnak z 2 zastrzeżeniami:
1. stosując dodatkowe metody zabezpieczenia przed niechcianą ciążą (np. prezerwatywy) przez 7 kolejnych dni
ORAZ (KONIECZNIE!!!)
2. upewniając się wcześniej, czy przed przyjęciem pierwszej tabletki z opakowania nie zaszła Pani w ciążę (najlepiej skonsultować się z lekarzem ginekologiem).

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy