Przesunięcie okresu tabletkami przy nadżerce

Witam, jestem przed zabiegiem usunięcia nadżerki. Lekarz zalecił branie tabletek bez przerwy przez 5 tygodni, w celu przesunięcia następnego okresu. Kiedy powinnam dostać właściwy okres? Jaka jest szansa, że moj okres się rozreguluje? Dodam, że nie brałam wcześniej tabletek. Dziękuję za odpowiedź.

KOBIETA ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Krwawienie, które następuje podczas 7-dniowej przerwy, tak naprawdę nie jest "prawdziwą" miesiączką - jest ono uwarunkowane spadkiem stężenia egzogennych (pochodzących z tabletek) hormonów, a nie cyklem owulacyjnym. Nazywane jest krwawieniem z odstawienia. Kobieta, która przyjmuje tabletki antykoncepcyjne nie przechodzi cyklu owulacyjnego - jej jajniki są "uśpione". Tak więc po prostu nie ma się co rozregulować - przyjmowanie tabletek narzuca organizmowi kobiety nowy, sztuczny rytm (21 tabletek i 7-dni przerwy). Kiedy przyjmie Pani wszystkie zalecone przez lekarza tabletki i zrobi 7-dniową przerwę, po około 2-4 dniach pojawi się krwawienie.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty