Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 6 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Przybranie na wadze po odstawieniu antykoncepcji hormonalnej

Witam 2 miesiące temu zrezygnowałam z antykoncepcji hormonalnej nyvaring używałam jej przez prawie 2 lata. ZLe się czułam byłam opuchnięta i nie mogłam schudnąć poniżej 70 kg. Teraz w ciągu 2 msc przytyłam lub opuchłam o 7kg . NIc się w mojej diecie nie zmieniło a nawet się ograniczam . Tsh w normie . Nie wiem co robić błagam o pomoc . Lekarz rodzinny zalecił mi tabletki moczopędne .
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Witaj,
Jest to często spotykany problem jeżeli chodzi o antykoncepcję hormonalną. Zanim poziom hormonów się ustabilizuje to może minąć około 3 miesięcy, jest to długi okres czasu, żeby go nie tracić dobrze byłoby gdyby zwiększyła Pani swoją aktywność fizyczną. Nawet jeśli nie będzie rezultatów od razu to z czasem (jak poziom hormonów będzie dochodził do normy) będzie łatwiej zrzucić zbędne kilogramy. Powinna Pani również pilnować diety, zwracać uwagę na to co je. Im mniej przetworzoną żywność będzie Pani jadła - tym lepszy efekt Pani osiągnie. w razie problemów zawsze warto udać się na konsultacje do dietetyka, który dokładnie wskaże nieprawidłowości w diecie i pomoże ustalić nowy jadłospis.

Pozdarwiam

Dietetyk, absolwentka studiów na Wydziale Nauk o Żywności i Rybactwie w Szczecinie. Uczestniczka szkoleń dotyczących żywienia dzieci i młodzieży, kobiet w ciąży i suplementacji sportowców.
0
Kamila Ziemann Dietetyk
60 poziom zaufania

Witam
Po odstawieniu tabletek organizm 3 miesiace "czysci sie" z hormonow. Jedak tak duzy przyrost wagi jest bardzo niezdrowy. Byc moze robi Pani bledy zywieniowy o ktorych sobie nie zdaje Pani sprawy. Prosez udac sie do dietetyka chociaz na 1 wizyte aby wytlumaczyl Pani jak powinien wygladac Pani jadlospis. AA o dzisiaj prosze pamietac o wypijaniu 1,5l wody dzienie. A takze o unikaniu slodyczy, produktow wedzonych, solonych, slodzonych, napojow slodzonych, napojow gazowanych, kawy - to wszystko zatrzymuje plyny.
Pozdrawiam
Kamila Ziemann

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy