Zapytaj lekarza

7 1 6 , 7 4 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Skutki uboczne odstawienia pigułek antykoncepcyjnych

Witam. Mam pytanie: przez 5 miesięcy brałam różne tadletki antykoncepcyjne. W ostatnim miesiącu, maju, brałam R********, już nie biorę osiem dni. Chciałabym się dowiedzieć jakie są skutki uboczne po odstawieniu. Czy jest możliwość zajścia w ciążę, jeżeli nie ma wytrysku w środku?

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

1. STOSUNEK PRZRYWANY NIE JEST METODĄ ANTYKONCEPCYJNĄ!!! Oznacza to, że oczywiście mozna zajść w ciążę, jeśli "nie było wytrysku w środku". Zwłaszcza jeśli niedawno odstawiło się tabletki antykoncepcyjne. Płodność po odstawieniu tabletek jest zwiększona, podobnie jak ryzyko ciąży mnogiej (np. bliźniaczej, trojaczej itp.).
2. Skutki uboczne po odstawieniu tabletek to przede wszystkim zwiększone ryzyko ciąży oraz nieregularne cykle.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy