Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 5 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Stosunek po skończeniu stosowania tabletek antykoncepcyjnych a ryzyko ciąży

Witam, czy to możliwe, że mogę być w ciąży? W piątek skończyłam brać antykoncepcyjne tabletki, a w sobotę w nocy miałam stosunek z chłopakiem bez jakichkolwiek zabezpieczeń... Czy zatem to możliwe? Od soboty codziennie mi niedobrze ze stresu, całymi dniami chodzę zaspana, nie mogę jeść. Na dodatek zawsze w sytuacjach kryzysowych w jakiś sposób pomagały mi odreagować papierosy, a teraz mi nawet nie smakują. Proszę pomóżcie...

KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Nacięcie krocza podczas porodu

Witam, w obecnej sytuacji ryzyko ciąży uzależnione jest od Pani dalszego postępowania. Niewątpliwie będzie ono podwyższone, gdy zdecyduje się Pani na ostateczne odstawienie tabletek antykoncepcyjnych. Jeżeli zależy Pani na zminimalizowaniu ryzyka, powinna Pani potraktować dni bez tabletek jako 7-dniową przerwę (oczywiście zakładam, że przyjmuje Pani tabletki dwuskładnikowe zgodnie z zasadą 21+7) i rozpocząć nowe opakowanie nie później niż w 8 dniu od przyjęcia ostatniej tabletki. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy