Zapytaj lekarza

7 4 0 , 9 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ryzyko ciąży a tabletki antykoncepcyjne

Witam, mam 19 lat. Od 5 miesięcy biorę tabletki antykoncepcyjne, po 7-dniowej przerwie tabletki zaczęłam brać we wtorek o godzinie 20, jednak zapomniałam wziąć tabletki w piątek, czyli to była moja 4 tabletka i wzięłam tą tabletkę w sobotę około 8 rano... W sobotę również odbyłam stosunek z moim chłopakiem i wieczorem tabletki już nie wzięłam, a kolejną tabletkę wzięłam dopiero w niedzielę około godziny 14... minęło ponad 24 godziny. Czy możliwe jest żebym była w ciąży? Dodam jeszcze, że kolejną tabletkę wzięłam też w poniedziałek, a później tych tabletek już nie brałam... Proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję.

KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy!

Przy tak nieregularnym stosowaniu istnieje niestety dosyć duże prawdopodobieństwo zajścia w ciążę
Aby zachować pełną ochronę antykoncepcyjną należy stosować regularnie tabletki antykoncepcyjne, nie można dopuścić do opóźnień w ich przyjmowaniu dłuższych niż 12 godzin. 

Proponuję wykonać test ciążowy po min. 14 dniach od stosunku bądź w czasie spodziewanego okresu.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy