Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 1 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tabletki a wymioty - co z ochroną antykoncepcyjną?

Witam. Mam pewien problem - normalnie przyjmuję tabletki o godz 21. W piątek zapomniałam przyjąć tabletki o tej porze (była to 14. tabletka z opakowania), wzięłam ją rano ok. 9.30. W sobotę przyjęłam tabletkę normalnie, jednak ok. godz. 23 wymiotowałam - minęło ok. 2 godz. od wzięcia tabletki. Zapomniałam o zażyciu dodatkowej tabletki od razu. Rano ok. godz. 8 współżyłam z chłopakiem i ok. 10 przypomniało mi się o wymiotach, wzięłam wtedy dodatkową tabletkę. Czy jest ryzyko zajścia w ciążę i jak postępować dalej - czy muszę się dodatkowo zabezpieczać?

KOBIETA ponad rok temu

Jak stosować prezerwatywy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Przekroczyła Pani granicę dopuszczalnego opóźnienia minimalnie (tj. o ok 30 minut). Wymioty nie powinny spowodować obniżenia skuteczności działania tabletek. Tym nie mniej proponuję nie wykonywać 7-dniowej przerwy, ale rozpocząć nowe opakowanie bezpośrednio po aktualnym. Takie postępowanie zapewni Pani pełną ochronę.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy