Zapytaj lekarza

1 , 0 3 5 , 6 3 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tachykardia i ucisk w klatce piersiowej przy możliwej nerwicy

Możliwa nerwica. Zaczęło się od tego że wziąłem asentre i sulpiryd ale odstawiłem po 2 d. bo źle na mnie działały.Po 2 tyg pojawiła mi się nagła tachykardia, miałem robione ekg, echo i ekg wysiłkowe. Wszystko wyszło dobrze, lecz przypomnialem sobie ze tego samego dnia brałem aspiryne, czy mogla zakłamać (na fałszywą korzyść) wyniki? Wrocilem do biegania, i wtedy objawy mi się nasilają, tzn serce i ucisk w klatce, lękam się wtedy że dostaje zawału, czy to normalne w nerwicy czy ponawiać badania?
MĘŻCZYZNA, 24 LAT ponad rok temu

Nadciśnienie - najczęstsze powikłania

Częstość zachorowania na nadciśnienie tętnicze wzrasta wraz z wiekiem. Przyczyną nadciśnienia u osób młodszych są zazwyczaj inne choroby, podczas gdy u starszych osób, nie jest tak łatwo uchwycić przyczynę. Prof. Dr hab. Zbigniew Gaciong informuje, jakie są najczęstsze przyczyny wystąpienia tej dolegliwości.

Witam. Objawy, których Pan doświadcza są normalne w nerwicy. Tak jak normalne jest to, że pacjenci wielokrotnie powtarzają badania somatyczne (czasem nawet przez kilka lat). Jeżeli lekarz internista (lub kardiolog) i psychiatra są zgodni, że to nerwica - to będąc na Pana miejscu, starałbym się im wierzyć. Przy nerwicy leczeniem pierwszego wyboru jest psychoterapia. Farmakoterapia może być bardzo pomocnym leczeniem, ale raczej dodatkowym, wspomagającym psychoterapię. Leki psychiatryczne mają też swoją dynamikę - część z nich zaczyna działać po 2-3 tygodniach stosowania. Odstawianie tych leków po 2 dniach to strzał we własną stopę. Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Ważne tematy