Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Tłusta cera i wypryski - czy jest jakaś rada na mój problem?

Mój problem to przetłuszczająca sie cera i wypryski choć jestem już po 30. Dermatolog przepisał mi silny, ale skuteczny lek na trądzik, po którym moja cera była prawie idealna, lek brałam przez 3 miesiące. Od 2 miesięcy jednak go już nie przyjmuję, a cera zaczęła się znów przetłuszczać i pojawjają się wypryski. Żadne kosmetyki matujące na dłuższą metę nie pomagają. Zaczęłam przyjmować cynk, bo słyszałam, że działa antybakteryjnie i wysuszająco na skórę. Może jest jakiś sposób na mój problem? Dziękuję.

KOBIETA ponad rok temu

Trądzik - podstawowe informacje

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

Opisane problemy w tym wieku mogą wynikać m.in. z zaburzeń hormonalnych, a ściślej nadmiaru - choćby względnego androgenów, czyli męskich hormonów płciowych. Nadmiar względny oznacza, iż ich stężenie nie musi być podwyższone w stosunku do norm przyjętych dla kobiet w tym wieku, jednak może być zbyt wysokie w stosunku do stężenia estrogenów.

Jest to oczywiście jedna z możliwych przyczyn. Warto skonsultować się z ginekologiem, a jeszcze lepiej ginekologiem - endokrynologiem lub endokrynologiem.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0

Proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Kosmetyki matujące proszę odstawic, przy dłuższym stosowaniu przesuszą one skórę.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy