Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Trudności z osiągnięciem orgazmu podczas stosunku z partnerem

Witam . Mam problem z osiągnięciem orgazmu podczas stosunku z moim chłopakiem . Jest to mój pierwszy partner i uprawiamy seks od tygodnia , biorę tabletki antykoncepcyjne od 13 dni i przy seksie czuję czasami jakiś minimum przyjemności , a przewaźnie nie czuję nic , tabletki powodują u mnie skutki uboczne - krwawienie . Co mogę z tym zrobic ? Przestać je brać ? Co zrobic by orgazm się pojawił ? Oczywiście mam na myśli orgazm pochwowy . To możliwe żeby to było winą tabletek ?
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Sylwia Osada Psycholog, Konin
45 poziom zaufania

Witam,
jeśli pojawiło się krwawienie widzę konieczność konsultacji z lekarzem, który przepisał te tabletki. Nie powinno to mieć miejsca. Osiągnięcie orgazmu u kobiety to nie jest zawsze rzecz zupełnie oczywista. Bywa tak, że dopiero po jakimś czasie kobiety są w stanie osiągać orgazm pochwowy podczas kontaktu seksualnego. Wynika to z różnych przyczyn, czasami np. ze znalezienia najbardziej odpowiedniej formy współżycia. Krwawienia na pewno należy skonsultować z lekarzem.
Pozdrawiam

0

Dzień dobry!

Skutki uboczne antykoncepcji hormonalnej powinny unormować się w ciągu kilku pierwszych miesięcy jej przyjmowania. Zaprzestając przyjmowania tabletek po 13 dniach, straci Pani właściwości antykoncepcyjne, a przy okazji straci okazję przekonania się, czy z kolejnymi cyklami sytuacja unormuje się i niepożądane krwawienia miną. Podobnie w kwestii życia seksualnego - potrzebny jest przede wszystkim czas i cierpliwość. Brak orgazmu czy pewne trudności we współżyciu są naturalne w jego początkach. Dla większości kobiet orgazm nie jest reakcją odruchową, a sztuką, której uczą się z czasem, rosnącym doświadczeniem, stażem związku itd. Brak orgazmu nie jest "winą" tabletek, a jedynie kwestią młodego wieku i stawiania pierwszych kroków w sztuce miłosnej, a także faktu, że większa część kobiet nie jest zdolna do przeżywania tzw. "orgazmów pochwowych" - nigdy lub niemal nigdy nie osiągają ich tą drogą.

Pozdrawiam!

Psycholog, seksuolog i mediator rodzinny. Członek Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy