Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 7 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Układanie posiłków ze zrównoważonych składników odżywczych

jeśli zjem duży deser(lody, bita śmietana), dużo kaloryczny ale mało pożywny to tycie pewnie się zacznie ....a jeśli dołożę do deseru jakieś inne składniki/produkty(np.: porcję białka i warzyw) spowoduję, że będzie to jakieś zrównoważenie składników odżywczych i organizm nie przetworzy to na tłuszcz? zakładając ze będę jadła w taki sposób systematycznie każdego dnia uwzględniając dzienną dawkę zapotrzebowania na cukry itp.
KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Egzotyczny deser czekoladowo-waniliowy

Masz ochotę na coś słodkiego? Spróbuj czegoś nowego - proponujemy egzotyczny deser czekoladowo-waniliowy. Nie martw się, że to może być za trudne. Instrukcja podana jest na filmie.

 Sylwia Ogrodowczyk
Sylwia Ogrodowczyk Dietetyk

no zacznie...jeżeli Pani do tego deseru dołoży owoce, to plus ale deser przez ten fakt nie zmieni kaloryczności i nadal będzie bombą;) Regularne posiłki i małe przyjemności to klucz do sukcesu. Codziennie takiego deseru nie polecam zajadać;)

Witam, dobrym sposobem jest zapoznanie się z alternatywnymi, również smacznymi potrawami jednak skomponowanymi w taki sposób, aby były wartościowe, a przy okazji mniej kaloryczne. Zapraszam do zapoznania się z przepisami
fit-amina.blogspot.com

Pozdrawiam.

0

Witam!
Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej.
1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji.
2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Należy spożywać 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień powinno rozpoczynać śniadanie.
3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla głównym źródłem energii w codziennej diecie.
4. Codziennie należy spożywać warzywa i owoce. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami.
5. Każdego dnia co najmniej dwa razy zaleca się spożywanie mleka i jego przetworów tj. jogurty, kefiry, sery twarogowe.
6. W diecie powinny zostać ograniczone tłuszcze zwierzęce (smalec, tłuste mięsa). Dozwolone są tłuszcze roślinne (tj. olej rzepakowy, oliwa z oliwek).
7. Źródłem białka w diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Należy ograniczyć spożycie tłustego mięsa czerwonego.
8. Przeciwwskazane jest spożywanie dużej ilości soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii).
9. Należy pić wystarczającą ilość płynów– około 1,5-2 litrów dziennie.
10. Należy ograniczyć lub wykluczyć spożywanie alkoholu.
Po przepisy i wskazówki dietetyczne zapraszam również na moją stronę
http://diet-coaching.xaa.pl/ ;
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy