Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 0 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Wypadanie włosów po kilkuletnim stosowaniu żelu

Witam Serdecznie!

Mam 18 lat i od kilku lat nakładałem żel na włosy w bardzo dużych ilościach i dosyć często. Od dwóch lat zauważyłem, że włosy są znacznie rzadsze tylko w tych miejscach na które nakładałem środki do stylizacji. Z tyłu i po bokach, włosy nadal są gęste i bujne, natomiast na czubku głowy przetłuszczają się i są nieco rzadsze. Wydaje mi się, że to właśnie nadmiar stosowania żelu jest przyczyną mojego problemu z kondycją włosów.

Od jakiegoś czasu zrezygnowałem całkowicie ze stosowania środków do stylizacji, ale czy to pomoże w odzyskaniu utraconych włosów? Co zrobić by ich gęstość była taka jak kiedyś? Dodam, że nikt w mojej rodzinie nie miał kłopotów z łysieniem, szczególnie w tak młodym wieku. Dlatego odnoszę wrażenie, że je zniszczyłem je poprzez używanie środków do stylizacji. W jaki sposób mogę odzyskać dawną gęstość i kondycję włosów?

Bardzo proszę o pomoc. 

MĘŻCZYZNA, 18 LAT ponad rok temu

Łysienie kobiet

Nadmierna utrata włosów coraz częściej dotyka także kobiety. U jej podłoża mogą leżeć przewlekłe choroby ogólnoustrojowe, ale także zaburzenia hormonalne. Warto dowiedzieć się wiecęj o tej przypadłości. Dr Tomasz Wasyłyszyn opowiada o występowaniu łysienia u kobiet.

Witam!

Bardzo często utrata włosów jest przejściowa i po kilku-kilkunastu tygodniach leczenia wszystko wraca do normy. Ważne byłyby, aby wziąć pod uwagę inne ewentualne przyczyny wypadania włosów i je wykluczyć- schorzenia przewlekłe, stosowane leki, objawy, które być może towarzyszą wypadaniu włosów. Istotne jest także ustalenie jak Pan się odżywia, czy stosuje Pan używki (papierosy). Niezwykle istotna jest odpowiednia pielęgnacja. Może Pan stosować preparaty witaminowe ze skrzypem oraz szampony/odżywki wzmacniające cebulki włosowe, najlepiej dostosowane do potrzeb męskiej skóry. Nie należy suszyć włosów suszarką oraz wystawiać ich na nadmierne działanie promieni słonecznych. Ocena skuteczności działania preparatów może być przeprowadzona po co najmniej kilku tygodniach terapii. Poza tym warto zwrócić też uwagę na pozostałe aspekty, które można zmienić, a które negatywnie mogłyby wpływać na stan Pani włosów. W razie nasilenia dolegliwości przy zastosowaniu się do wszystkich poniższych zasad należy skontaktować się z dermatologiem.

Pozdrawiam serdecznie!

Specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu publikacji specjalistycznych z zakresu kardiologii, onkologii oraz chorób wewnętrznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy