Zapytaj lekarza

1 , 0 3 0 , 5 4 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zwiększanie dawki hormonu przy niedoczynności

Bardzo proszę o interpretację wyniku, ft 4 -1,29 ng/dl, ft 3 -2,38 pg /ml, Tsh 13,23.Lecze się na niedoczynność euthyroxem 125. Lek przyjmuje regularnie.Wiem, że wysokie Tsh wskazuje na niedoczynność, ft 4 jest w normie,natomiast Ft3 tylko delikatnie poniżej normy.Co to może oznaczać, czy trzeba będzie zwiększyć ilość hormonu?Nie czuję się jakoś bardzo źle, może trochę zmęczona.Mam porównanie ponieważ 8 lat temu kiedy wykryto u mnie niedoczynność było to po ciąży Tsh wynosiło 108 ulU /ml.
KOBIETA, 33 LAT ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Szanowna Pani,

Wyniki Pani badań wskazują na konieczność zwiększenia dawki hormonu. Przysadka wysyła wyraźny sygnał (podwyższone TSH)), że w organizmie występuje niedobór hormonów tarczycy. Proszę skontaktować się z lekarzem, który po zbadaniu Pani i zebraniu wywiadu zadecyduje do jakiej dawki powinna być zwiększona dawka leku. Po zwiększeniu dawki leku zmęczenie powinno ustąpić, a Pani poczuje się znacznie lepiej.

Pozdrawiam serdecznie.

Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy