Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 6 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co może oznaczać ta wysypka na skórze?

Dzień dobry. Wczoraj pojawiła się u mnie wysypka po jednej stronie tułowia, ciągnie się od biodra prawie do pachy. Są to małe krostki/grudki, nie są wypełnione płynem,leciutko bolą przy dotyku. Dodam, że tydzień temu przechodzilam silne przeziębienie, dostałam antybiotyk, który biorę już tydzień. Czy to możliwe, że wysypka jest reakcja na antybiotyk i wystąpiła dopiero teraz czy powinnam podejrzewać półpasiec? Z góry dziękuję za odpowiedź.
KOBIETA, 32 LAT 3 miesiące temu

Mity na temat łysienia

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Dzień dobry,

W przypadku pojawienia się różnych zmian na skórze należy skonsultować się z lekarzem dermatologiem, który na podstawie szczegółowych badań będzie mógł określić przyczynę problemu i zlecić odpowiednie leczenie.

Wysypka na skórze może mieć wiele różnych przyczyn. Czasami jest to wynik alergii na konkretne kosmetyki lub produkty, innym razem problemów skórnych, a niekiedy również poważniejszych chorób, np. ospy wietrznej. Wysypka jest również jest charakterystycznym objawem półpaśca. W tej chorobie zajmuje ona jedną stronę ciała, tworząc charakterystyczny pas. Wspomina Pani również, że stosowała antybiotyk. Oczywiście, nie można wykluczyć, że te zmiany skórne powstały w wyniku długotrwałej antybiotykoterapii. Jeżeli objawy te nie będą ustępować, konieczna jest wizyta u lekarza medycyny rodzinnej lub internisty, który po szczegółowej diagnostyce zaplanuje dalsze kroki leczenia, być może również specjalistycznego.

Warto zapoznać się z artykułami dotyczącymi interesującej Panią tematyki:

https://portal.abczdrowie.pl/polpasiec



Zachęcamy także do przeczytania odpowiedzi specjalistów abczdrowie.pl na pytania o podobnej tematyce:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/wysypka-jako-skutek-uboczny-antybiotyku-amotaks-dis

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/regularnie-pojawiajaca-sie-wysypka-na-klatce-piersiowej-a-polpasiec

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/skutki-uboczne-antybiotyku-ramoclav

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy