Czy Cital uszkodził mój wzrok?

Witam 3 miesiące temu zazylam cital po dwóch godzinach zemdlałam po tym zaczęłam wymiotować i jak sie okazało mój wzrok uległ pogorszeniu po dwóch tygodniach jedno oko wróciło do normy drugie jest złe do tej pory w klinice okulistycznej było podejrzenie zapalenie nerwu wzrokowego jednak rezonans nie był zrobiony, zrobione zostało nakłucie lędźwiowe żeby wykluczyć stwardnienie rozsiane i zostało wykluczone ja przyjmuje teraz anafranil i zaczęłam dopiero funkcjonować bez tego leku ciagle leżałam złe sie czułam kręciło mi sie w głowie ciagle mnie bolało coś teraz jest lepiej ale wzrok jak był zły tak jest czy to możliwe ze cital coś uszkodził ?
KOBIETA, 20 LAT 2 miesiące temu

Czy irydologia ma podstawy naukowe?

Irydologia to sposób diagnozowania z wykorzystaniem koloru tęczówki. Czy jest to skuteczny sposób? Obejrzyj film i dowiedz się więcej na ten temat.

Witam! Cital nie daje tego typu uszkodzeń, chyba, że po sproszkowaniu był podany do worka spojówkowego, ale wątpię czy ktoś mógłby się na to zdecydować. Z Pani opisu można wywnioskować, że miewa Pani niepokoje wewnętrzne i obawy o własne zdrowie. Wrażenie czynnościowego uszkodzenia jakiegoś ważnego organu często towarzyszy tego typu emocjom. Wskazana psychoterapia. Powodzenia W. Łuczkowski.

0
Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Dzień dobry,

opisana przez Panią sytuacja, a także wymienione przez Panią dolegliwości wskazują na złożoność problemu, z jakim się Pani mierzy. Preparaty Cital i Anafranil stosowane są w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych. Pani złe samopoczucie może być wskazówką do konsultacji z lekarzem w sprawie dawkowania leku, a także możliwego niwelowania skutków ubocznych występujących przy leczeniu. Badania pokazują, że depresja może napędzać zaburzenia lękowe, a zaburzenia lękowe mogą prowadzić do depresji. Nerwicowe objawy somatyczne, napady paniki, długotrwały lęk mogą przerodzić się w apatię, zniechęcenie oraz prowadzić do pogorszenia nastroju.

W Pani sytuacji być może pomocne byłoby zdiagnozowanie przyczyn złego samopoczucia psychicznego. Fachowa literatura wskazuje, że konkretna przyczyna zaburzeń lękowych jest nieznana, badania sugerują, że wiele zaburzeń psychicznych jest spowodowanych kilkoma czynnikami, między innymi zmianami w mózgu i stresem. Podobnie jak cukrzyca, zaburzenia lękowe mogą być wywołane przez brak równowagi chemicznej w ciele człowieka. Badania wykazały, że ostry lub długotrwały stres może zmienić równowagę substancji chemicznych odpowiedzialnych za kontrolowanie nastroju.

Może warto byłoby zbadać przyczyny Pani choroby na przykład za pomocą psychoterapii i szczegółowych badań?

Działanie Citalopramu, o którym Pani wspomina, polega na wydłużeniu czasu działania serotoniny w synapsie i czasu pobudzenia komórki odbierającej informację. Impulsy nerwowe wysyłane są częściej. Większa stymulacja zależnych od serotoniny komórek wiązana jest z działaniem przeciwdepresyjnym. Wśród skutków ubocznych po zastosowaniu leku nie ma takich, które Pani opisała. Natomiast warto nadmienić, że objawami towarzyszącymi jaskrze, oprócz nagłego pogorszenia widzenia, mogą być: nudności, wymioty, więc zasadne wydaje się ponowne zgłoszenie do okulisty. Zapraszam do lektury poniższych artykułów, może okażą się pomoce na drodze dalszego leczenia.

https://portal.abczdrowie.pl/nagle-pogorszenie-wzroku

https://portal.abczdrowie.pl/jak-leczyc-zaburzenia-lekowe

https://portal.abczdrowie.pl/anafranil-charakterystyka-dawkowanie-wskazania-przeciwwskazania-skutki-uboczne

https://portal.abczdrowie.pl/cital-dzialanie-dawkowanie-przeciwwskazania-opinie-zamienniki

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty