Zapytaj lekarza

7 3 7 , 1 5 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy mogę skończyć branie tabletek w połowie opakowania?

Czy można zakończyć branie tabletek w połowie opakowania (np. po 15 dniu), by w ten sposób wywołać wcześniej krwawienie? Czy lepiej dokończyć i po prostu nie robić przerwy? Chodzi mi o to, by nie mieć okresu w normalnym terminie, tylko albo go przyspieszyć o np. tydzień albo opóźnić o jakieś 2 tygodnie. Co lepsze? Dziękuję za odpowiedź.

ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie!

Jeżeli chce Pani przesunąć miesiączkę, można rozpocząć nowy blister bez robienia 7-dniowej przerwy. Zdecydowanie odradzam jednak przerywanie opakowania w połowie, czy w jakiejkolwiek innej części.

Warto odczekać do końca drugiego blistra, by nie wywoływać niepotrzebnych zaburzeń hormonalnych.

Pozdrawiam

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy