Czy moje objawy mają związek ze szczepieniem na Covid?

Dzień dobry. 12 maja miałam pierwsza dawkę szczepienia przeciwko covid19, po kilku dniach dostałam zawrotów głowy i duszności tak silnych, że wylądowałam na sorze. Później znowu to się powtórzyło, przyjechała karetka, uznali, że wszystkie parametry są w porządku. Dostałam później skierowanie do szpitala, z sercem też jest wszystko dobrze. Nie mogę złapać oddechu, wieczorami myślę, że się uduszę. A już mija prawie miesiąc od szczepienia. Co mam robić. Czy to może być skutek szczepionki? Czy mam się udać na drugą dawkę? Na razie nie mogę normlanie funkcjonować
KOBIETA, 32 LAT 2 miesiące temu

Wpływ palenia na serce

Palenie tytoniu negatywnie wpływa m.in. na kondycję naszej skóry, zębów, czy włosów. Powiązane jest także z wystąpieniem nowotworu płuc, żołądka, krtani, przewlekłego zapalenia oskrzeli czy rozedmy płuc. Palacze są także narażeni na wystąpienie problemów z sercem.

Witam! Szczepienie, a może nie tylko, wywarło wielki wpływ na Pani emocje, szczególnie strefę lękową. Pojawiły się niepokoje, następnie coraz większy lęk, poczucie zagrożenia życia przechodzące w lęk paniczny. Sprawy emocjonalne są bardzo ważne w naszym życiu, ale całe szczęście nie zagrażają utratą życia. Niestety przeżywamy bardzo silny, wręcz paniczny lęk, który nie pozwala nawet myśleć o innych rzeczach, a bywa, że całkowicie blokuje inne sfery (zawodowe, towarzyski i inne). Takie dolegliwości można leczyć u psychiatry, psychologa lub psychoterapeuty. Leczeniem przyczynowym jest psychoterapia, natomiast leczeniem objawowym są leki p/lękowe. Jeżeli chodzi o drugą dawkę szczepienia, to proszę, dla swojego dobra, z niej nie rezygnować, z epidemią nie ma żartów. Objawy, które Pani przedstawiła należą do nerwicowych, czyli nie ma w mózgu żadnego uszkodzenia, jest za to nadmierna reakcja lękowa na tzw. "nieznane zagrożenie" i to należy leczyć w Poradni Zdrowia Psychicznego lub w gabinetach prywatnych. Powodzenia W. Łuczkowski.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty