Zapytaj lekarza

7 4 2 , 6 6 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy możliwe, że to nie jest miesiączka?

Witam, kończę właśnie pierwsze opakowanie tabletek anty. Zostały mi dwie placebo, tak jak za dwa dni powinnam dostać miesiączki i wtedy z pierwszym dniem zacząć nowe opakowanie. Dostałam dzisiaj, a dzisiaj biorę przedostatnią tabletkę z pierwszego opakowania. Czy to jest normalne, czy jest to jednak plamienie między opakowaniami nie miesiączka
KOBIETA, 19 LAT 2 miesiące temu

Czego należy unikać w ciąży?

Ciąża to wyjątkowy czas. Właśnie wtedy kobieta powinna szczególnie dbać o swoje zdrowie i samopoczucie. Obejrzyj film i dowiedz się, czego powinna unikać kobieta w stanie błogosławionym.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

krwawienie z odstawienia (a nie miesiączka, bo ta nie występuje w ogóle podczas stosowania antykoncepcji hormonalnej) pojawia się zwyczajowo ok. 2-3 dnia zażywania tabletek placebo i trwa 3-4 dni. Zatem wszystko wskazuje, że u Pani proces ten toczy się prawidłowo, mimo że dopiero rozpoczęła Pani stosowanie antykoncepcji hormonalnej i możliwe jest wystąpienie różnego rodzaju odstępstw od normy.

Z Pani opisu wynika, że nie do końca jest dla Pani jasne, na jakiej zasadzie działają tabletki antykoncepcyjne – zasada mówiąca o zażyciu 1. tabletki 1. dnia cyklu, czyli pierwszego dnia miesiączki, odnosi się tylko i wyłącznie do pierwszego opakowania pigułek.

Więcej informacji pod tym adresem: https://portal.abczdrowie.pl/jak-dzialaja-pigulki-antykoncepcyjne.

W kolejnych miesiącach tabletki zażywa się według schematu, opierającego się na przyjmowaniu tabletek aktywnych przez kolejne 21 dni, po których następuje siedmiodniowy okres zażywania tabletek placebo (czyli tzw. przerwa). W tym czasie w czasie powinno pojawić się krwawienie z odstawienia.

Po skończeniu blistra tabletek antykoncepcyjnych powinna Pani rozpocząć kolejne opakowanie – niezależnie od tego, czy krwawienie się skończy, czy też nie. Tak jak wspominałam na początku – miesiączka w klasycznym rozumieniu tego terminu nie występuje, ponieważ krwawienie pojawiające się co miesiąc jest sztucznie wywołaną reakcją organizmu na spadek hormonów we krwi.

Być może pomocny okaże się także ten materiał: https://portal.abczdrowie.pl/jak-przyjmowac-tabletki-antykoncepcyjne.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy