Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 0 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy PCOS może powodować wypadanie włosów?

Witam. Bardzo bym chciała dowiedzieć się o symptomach choroby Policystycznych Wielotorbielowatych Jajników. Otóż strasznie wypadają mi włosy rzęsy i brwi. Poszłam z tym do lekarza, po badaniach hormonalnych i usg wykryto u mnie tą chorobę, ale nie bardzo mi ja wytłumaczono. Bardzo bym była wdzięczna za informacje, czy to przez tę chorobę mogą mi wypadać włosy, brwi i rzęsy. Bardzo się tym martwię i nie wiem co mam robić. Czy mam szukać innej przyczyny? Czy to ta choroba powoduje te objawy? Proszę o odpowiedź. Obecnie przebywam za granicą i nie mam dużej możliwości konsultacji z innymi lekarzami. Dziękuję    

KOBIETA ponad rok temu

Wstyd nie zapytać - ciąża bez opryszczki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy serdecznie!
PCOS, czyli inaczej zespół wielotorbielowatych jajników jest schorzeniem endokrynologicznym. Uważa się iż powstaje na skutek zbyt wysokiego poziomu androgenów, lutropiny, bądź insuliny. Leczenie obejmuje łagodzenie objawów oraz zapobieganie długoterminowym konsekwencjom choroby. Wśród wielu objawów choroby występuje również łysienie typu androgenowego. Nie można jednak wykluczyć innego podłoża nadmiernego wypadania włosów. Z tym problemem powinna Pani zgłosić się do lekarza specjalisty dermatologa. Do poradni dermatologicznej nie jest wymagane skierowanie od lekarza POZ.
 

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy