Czy późniejsze przyjęcie tabletki ma wpływ na antykoncepcję?

Przyjmuję tabletki antykoncepcyjne, w drugim tygodniu ich brania zdarzyło mi się dwukrotnie przyjąć tabletkę później. Pomimo przyjęcia wystąpiło krwawienie. Mam jeszcze 7 tabletek w blistrze, czy kontynuować ich przyjmowanie i później zrobić przerwę? Czy zacząć od razu nowe opakowanie? Proszę o pomoc
KOBIETA, 19 LAT 7 miesięcy temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam serdecznie,

niestety nie napisała Pani, jakie to są tabletki (jednoskładnikowe czy dwuskładnikowe) i jak duże było opóźnienie w ich przyjęciu, a jest to kluczowe w określeniu dalszego postępowania.

Proszę więc zerknąć do ulotki dołączonej do opakowania każdych tabletek antykoncepcyjnych. W niej producent informuje, jak należy się zachować w przypadku pominięcia którejś tabletki.

W przypadku tabletek dwuskładnikowych opóźnienia wynoszące mniej niż 12 godzin nie zaburzają działania doustnej antykoncepcji hormonalnej. Jeśli opóźnienie jest większe niż 12 godzin może to wymagać zastosowania dodatkowego zabezpieczenia bądź pominięcia tabletek placebo. Informacje te znajdzie jednak Pani w ulotce.

Odpowiedzi ekspertów na podobne pytania znajdzie Pani tutaj:

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/dziewiec-godzin-opoznienia-w-przyjeciu-tabletki-antykoncepcyjnej,

https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/ryzyko-zajscia-w-ciaze-po-przyjeciu-tabletek-z-opoznieniem.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty