Czy przez ten składnik może doiść do powstania ptozy?

Czy popularny składnik odżywki do rzęs używany również w leczeniu jaskry może spowodować ptozę? Od kilku lat poszukuje przyczyny opadnięcia powieki na jednym oku. Jestem pod opieką neurologa i okulisty, ale w badaniach nic nie znaleziono. TK, MR, USG oka. Wszystko w różnych konfiguracjach. Również stomatolog. I bez rezultatu. Ostatnio poszłam za głosem intuicji, która podpowiedziała mi sprawdzenie zależności z bimatoprostem. Czy słusznie obrałam kierunek poszukiwań przyczyny? Wiem, że w moim wieku opadanie powiek to normalne zjawisko, ale tu wyraźnie widać, że nie chodzi o takie "opadanie". Powieka ruchoma jest gładka, ale przysłania połowę oka, leży prawie na źrenicy, szpara powiekowa zrobiła się wąska, ale nie ma luźnej skóry. Oko jest jakby zapadnięte i dużo mniejsze niż nieuszkodzone.
KOBIETA, 54 LAT 3 miesiące temu

Leczenie zapalenia brzegów powiek

redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty