Zapytaj lekarza

7 4 2 , 6 6 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Sok pomarańczowy jest dozwolony na diecie?

Witam! Sok pomarańczowy jest dozwolony w diecie? Mam 16 lat i odchudzam się już od 3 miesięcy, widzę efekty, ale wiem, że od razu nie będę chuda/ Chciałam się dowiedzieć jednego, ja piłam cały czas wodę, lecz ktoś mi dał poradę, iż mogę pić też sok pomarańczowy 100 %, czyli sok pomarańczowy bez cukru. To jest jedna szklanka może dwie dziennie i moje pytanie dotyczy tego. czy mogę pić sok pomarańczowy? One mają tylko trochę więcej węglowodanów i cukrów. tylko właśnie nie wiem skąd tam cukry. jak przecież jest napisane bez cukru? Aha i jeszcze jedno, czy mogę też od czasu do czasu wybrać sok pomarańczowy i napić się mrożonej herbaty ice tea red, bo właśnie dzisiaj się napiłam. Ona też ma w sobie trochę tych węglowodanów i cukrów, tylko boję się tego, że te wszystkie napoje jak sok pomarańczowy idą mi w pupę i w boczki. Ja normalnie już nie mogę, po każdym posiłku jaki zjem, mam wyzuty sumienia, że może za dużo np. dzisiaj zjadłam jedną miseczkę zupy szczawiowej na obiad, nie zabielanej, ugotowanej na jednym chudym skrzydełku i wrzuciłam jeszcze jednego ziemniaka i jedno jajo i nie wiem co myśleć o tym? Jajka niby są zdrowe, ale zawierają dużo tłuszczu. Ale chyba mogę je jeść? Proszę o pomoc, bo ja już nie wiem co mam robić, co jeść i czy pić sok pomarańczowy czy nie? Z góry dziękuje.

16 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam,

Przede wszystkim powinnaś wiedzieć, że zdrowe odchudzanie nie polega na jedzeniu jak najmniejszej ilości pożywiania. Nie powinnaś się przejmować, że zjesz więcej zupy czy dodasz do niej jajko. Najważniejsze to znać umiar i podstawowe zasady zdrowego odżywiania. Zacznij od przeczytania artykułów na temat zdrowych nawyków żywieniowych, aby wiedzieć, jakie produkty wybierać, a jakich unikać i jak jeść, aby nie przytyć http://portal.abczdrowie.pl/zdrowe-i-smaczne-przekaski, http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki-piramida-zdrowego-zywienia, http://portal.abczdrowie.pl/dieta-srodziemnomorska
Diety, które nadmiernie ograniczają podaż kalorii są niezdrowe, a organizm musi bronić się przed głodem. Robi to magazynując tłuszcz. Tak więc mimo iż dostarczasz mało energii, szybko chudniesz i równie szybko powracasz do dawnej wagi, a nawet ją znacznie przekraczasz. Mija to się z celem i przede wszystkim jest niekorzystne dla Twojego zdrowia.

Prawidłowa dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz odpowiedniej ilości energii. Niekiedy wystarczy wyeliminować kilka produktów spożywczych oraz przestać popełniać błędy żywieniowe.
Najczęstszym z błędów jest nieregularne spożywanie posiłków. Każdego dnia powinniśmy jeść 4-5 posiłków, co 2-3 godziny. Wydaje się to dużo, jednak badania wykazały, że jedząc 2-3 posiłki dziennie spożywasz znacznie więcej kalorii, a w jednym posiłku możesz nawet dostarczyć 70% dziennej racji pokarmowej. W tym momencie organizm nie jest w stanie poradzić sobie z tak dużą ilością pożywienia i nie przyswaja składników odżywczych tylko zamienia je w tłuszcz. Warto więc sięgać po pożywienie częściej, ale w mniejszych ilościach.
Posiłki powinny być lekkie i małe objętościowo. Śniadanie powinno być głównym i najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.
Nie powinniśmy najadać się, ale wstawać od stołu z lekkim niedosytem, a posiłki spożywać powoli. Dzięki temu sygnał o sytości szybciej dotrze do mózgu, a Ty zjesz mniej.

Jeśli chodzi o soki 100% bez cukru możesz je pić np. w ramach 2 śniadania czy podwieczorku razem z sałatką czy kanapką. Najlepiej jest taki sok rozcieńczać wodą, aby nie był zbyt słodki. Cukier prosty jest składnikiem każdego owocu, stąd też jego zawartość jest podana na etykiecie. Ważne aby nie było dodatkowego cukru w produkcie, tak jak w herbatkach typu ice-tea, których lepiej unikać. Możesz sama zrobić sobie herbatę czerwoną, dodać do niej soku z cytryny i łyżeczkę miodu (nie cukru), będzie to napój znacznie bardziej wartościowy od tego kupionego w sklepie.

Równie ważna jest aktywność fizyczna, która szczególnie w Twoim wieku odgrywa decydującą rolę w utrzymaniu szczupłej sylwetki i zdrowia. Powinnaś ćwiczyć, co najmniej 30-40 minut dziennie. Jest wiosna, ciepło na dworze, co stwarza udane warunki do aktywności fizycznej. Przykładowe ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy