Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 2 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy to ma coś wspólnego z alergią na leki, czy jestem uczulona na coś innego?

Mam 57 lat, jestem kobietą. Choruję na nadciśnienie, niedotlenienie mięśnia sercowego, tarczycę (niedoczynność) cukrzycę. Mam nadwagę. Przyjmuję leki. Od pewnego czasu zaczęłam dostawać wysypki, takie czerwone plamy podskórne, jak bąble, na całym ciele, puchną mi powieki  twarz, na ustach pojawiają się takie bąble, to na górnej wardze, to na dolnej wardze. Byłam u lekarza rodzinnego. Pani dr przypisała mi lek - jak przyjmuję, to to znika, jak przerwę, to powraca. Pani dr odstawiła mi lek na cukrzycę i sama odstawiłam lek na tarczycę na trzy dni i w tym czasie nie przyjmowałam leku na alergię i dostałam wysypki, i spuchłam. Nadmieniam, że lek na alergię przyjmowałam przez miesiąc. Proszę mi doradzić, co mam robić - czy to może być od leków? Leki na nadciśnienie przyjmuję od kilku lat i na tarczycę od dwóch lat. Jakie mam zrobić badania, łyszałam też, że jak choruję na niedoczynność tarczycy, to nie mogę robić testów na alergię. Proszę o poradę. Dziękuję.

KOBIETA, 57 LAT ponad rok temu

Alergia. Fakty i mity

Czy człowiek rodzi się z alergią? Czy można być uczulonym na nieszkodliwe wcześniej alergeny? Czy alergia to to samo, co nietolerancja pokarmowa? Zobacz popularne fakty i mity na temat alergii.

Witam!

Alergenem może być "wszystko", tzn. każda substancja może wywołać reakcję uczuleniową. Dotyczy to również leków. Ustępowanie dolegliwości  po przyjęciu tzw. leków antyalergicznych przemawia za reakcją tego rodzaju.

Ustalenie czynnika wwywołujacego alergię możliwe jest na podstawie dokładnej diagnostyki alergologicznej, której podstawą jest  szczegółowy wywiad.

Oczywiście nie zawsze udaje się znaleźć alergen, ale można wiele z nich wykluczyć, jak np. ważne dla Pani zdrowia leki.

Należy być bardzo ostrożnym podczas odstawiania leków i robić to pod kontrolą lekarza, gdyż nagłe zaprzestanie przyjmowania niektórych z nich może być dla Pani niebezpieczne. Oczywioście nie dotyczy to gwałtownej, zagrażajacej życiu reakcji.

Doradzam wizytę u alergologa.

Pozdrawiam

Lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy