Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy to mogło mieć wpływ na moje samopoczucie oraz miesiączkę?

Witam, ostatnią miesiączkę dostałam 8 marca. Cykle mam 30 dyniowe. Współżyłam bez zabezpieczenia przez cały cykl. Miesiączkę powinnam dostać więc 7 kwietnia, obecnie spóźnia się 4 dni. Wszystkie testy wychodzą negatywne. Dodam, że mam bardzo tkliwe piersi, ciągnie mnie w podbrzuszu i jestem bardzo senna. W połowie cyklu brałam doxycyclinum, czy to mogło mieć wpływ na moje samopoczucie oraz na miesiączkę? Czy test mógł być fałszywie negatywny nawet po dacie spodziewanego okresu?
KOBIETA, 27 LAT około miesiąca temu

Jak wykonać test ciążowy?

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

opisane przez Panią objawy (tkliwość piersi, ciągnięcie w podbrzuszu, senność) nie są charakterystyczne i mogą wskazywać zarówno na zbliżający się okres, jak i na ewentualną ciążę.

Skoro współżyła Pani bez zabezpieczenia przez cały cykl, ciąża jest jak najbardziej możliwa. Opóźnienie okresu w związku z przyjmowanym antybiotykiem również. Kilkudniowe spóźnienie okresu może występować nie tyle z powodu przyjmowanego leku, co z powodu choroby, na jaką był stosowany.

Test ciążowy może być fałszywie negatywny wtedy, gdy jest wykonywany zbyt wcześnie. Wynik jest wiarygodny w dniu spodziewanej miesiączki lub około 10 dni po stosunku. Jeśli nadal nie dostała Pani okresu proszę powtórzyć test lub wykonać badanie beta-HCG, a następnie udać się do ginekologa.

Podobne pytania znajdzie Pani pod adresami: https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/czy-powodem-spozniajacego-sie-okresu-moze-byc-antybiotyk, https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/opoznienie-miesiaczki-po-przyjmowaniu-antybiotyku.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy