Zapytaj lekarza

7 3 6 , 2 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy to prawda, że wszystkie leki nasenne powodują depresję?

Dzień dobry, chciałam zapytać, czy to prawda, że wszystkie leki nasenne powodują (mogą powodować) depresję? Jeśli nie, to które nie powodują depresji ?(nie wyliczono na próbce populacji takiego ubocznego skutku?) Za odpowiedź dziękuję. Z poważaniem Joanna
KOBIETA, 38 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie choroby afektywnej dwubiegunowej

Witam, przede wszystkim nie powinno się używać leków nasennych,
Bezsenność zwalcza się pokonując stres przy pomocy specjalnege treningu
antystresowego lub przy pomocy specjalnych nagrań terapeutycznych powodujących
zdrowy sen. Naturalnie nie cieszy się to poparciem przemysłu farmakologicznego.
Pozdrawiam i życzę dobrych snów

Psychoterapeuta, psychosomatyk, coach, hipnoterapeuta i trener mentalny.
0

Jeśli stosuje Pani lekki nasenne powinna Pani skonsultować wszelkiego rodzaju wątpliwości związane z ich działaniem niepożądanym z psychiatrą. Długotrwałe stosowanie leków nasennych bez takiej konsultacji może być niebezpieczne.

0

Nie tyle leki nasenne, a długotrwałe stosowane ich bez konsultacji z lekarzem owszem, może powodować objawy depresji. Mogę również dodać, że istnieje inna zależność: osoby cierpiące na depresję (a co za tym idzie również problemy ze snem) chętniej sięgają po leki które poprawiają sen, przez co mogą stosować je niewłaściwie, ze szkodą dla własnego organizmu. Dlatego tez stosowanie tych leków powinno być uprzedzone konsultacją z lekarzem.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy