Czym może być spowodowane takie długotrwałe plamienie?

Rok temu po porodzie ze względu na karmienie piersią zaczęłam brać jednoskładnikowe tabletki antykoncepcyjne, po których po 2 miesiącach po kilku nieregularnych krwawieniach zanikła mi miesiączka. Pół roku później przez tydzień nie brałam tabletek. Po tym tygodniu przerwy znowu zaczęłam je regularnie brać. Miesiączka wróciła, pojawia się bardzo nieregularnie, czasami nawet po dwóch tygodniach od poprzedniej. Jest bardzo delikatna, przez większość czasu przypomina mocniejsze plamienie, które trwa około 1,5 tygodnia a czasami nawet 2 tygodnie. Przy tym mam miękki ale mocno wzdęty brzuch. Czym może być spowodowane takie długotrwałe plamienie?
KOBIETA, 25 LAT 5 dni temu

Nieregularne miesiączki

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Dzień dobry,

niestety odstawienie antykoncepcji hormonalnej na tak krótki czas spowodowało najpewniej więcej szkody niż pożytku. Tabletki należy odstawiać przynajmniej na kilka miesięcy, aby cykl miesiączkowy mógł wrócić do normy. U Pani prawdopodobnie doszło do rozregulowania przez ten tydzień. Teraz boryka się Pani z plamieniami, które trwają dosyć długo i są przez to kłopotliwe. Dodatkowo pojawiło się wzdęcie brzucha. Wydaje się, że w tej sytuacji należy udać się do ginekologa, aby temu zaradzić. Lekarz wykona badanie ginekologiczne oraz USG. Jeśli uzna to za konieczne, to zleci badania hormonalne. Najpewniej wyniki badań dadzą wskazówkę, jak należy dalej postępować. Możliwe, że trzeba będzie zmienić preparat antykoncepcyjny albo zrobić dłuższą przerwę od stosowania leku, aby potem wrócić do jego przyjmowania w odpowiednim schemacie. Zachęcamy zatem do kontaktu z lekarzem i życzymy dużo dobrego samopoczucia.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułami o podobnej tematyce:

https://portal.abczdrowie.pl/plodnosc-po-odstawieniu-tabletek

https://portal.abczdrowie.pl/tabletki-antykoncepcyjne

https://portal.abczdrowie.pl/krwawienie-z-pochwy-przyczyny-diagnostyka

https://portal.abczdrowie.pl/problemy-z-miesiaczka

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty