Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 9 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Długotrwałe krwawienie miesiączkowe

Witam! 7 miesięcy temu urodziłam dziecko, od drugiej miesiączki zaczęłam przyjmować tabletki antykoncepcyjne. Pierwszą tabletkę wzięłam pierwszego dnia cyklu i krwawienie trwa już 12 dni, podczas gdy zwykle krwawienie miesiączkowe trwało u mnie 4-5 dni, po 7 dniach. Było ono już niewielkie i takie jest nadal ale niepokoi mnie ono. Wizytę u lekarza mam za kilka dni ale chciałabym uzyskać pomoc szybciej. Czy to przedłużające się krwawienie (obecnie bardziej przypomina plamienie) może być spowodowane rozpoczęciem przyjmowania tabletek czy też wynika z jakiejś choroby? Dziękuje za odpowiedź!    

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Doświadcza Pani jednego z najczęstszych działań niepożądanych tabletek antykoncepcyjnych, jakim są krwawienia śródcykliczne. Mogą one pojawiać się nie tylko w pierwszych dniach przyjmowania tabletek z danego opakowania, ale także w środku opakowania lub krótko przed 7-dniową przerwą. Najdalej po przyjęciu 5-6 opakowań tabletek, ta niedogodność powinna minąć. Póki co, proszę zachować cierpliwość. Gdyby krwawienia jednak nie ustały po kilku miesiącach stosowania tej metody antykoncepcyjnej, Pani ginekolog zmieni preparat na inny lub zadecyduje o odstawieniu tabletek.

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy