Zapytaj lekarza

7 4 2 , 0 1 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Gdy tracę siły i robi mi się słabo, pomaga mi zjedzenie czegoś słodkiego - czy to są objawy cukrzycy?

Witam, jestem kobietą i mam 23 lata. Od dłuższego czasu zauważam, iż codziennie robi mi się słabo, oblewają mnie zimne poty, w pewnym momencie tracę siłę, trzęsę się, a żeby uspokoić te objawy, wystarczy jeden batonik lub kostka czekolady. Po zjedzeniu czegoś słodkiego usiądę na chwilę i jestem jak nowo narodzona. Czy to mogą być jakieś objawy cukrzycy? Mam też chwilowe napady senności, które przechodzą mi właśnie po dostarczeniu do organizmu czegoś słodkiego.

KOBIETA, 23 LAT ponad rok temu

Jak zapobiec cukrzycy typu 1?

Cukrzyca wykrywana jest u coraz większej ilości osób. To obecnie choroba cywilizacyjna. Wyróżniamy kilka typów tego schorzenia. Czy wiesz, jak radzić sobie z cukrzycą typu 1? Sprawdź to.

Witam serdecznie!

Opisane objawy z pewnością wymagają wyjaśnienia, jednak mogą pojawiać się nie tylko w cukrzycy. Często cukrzyca początkowo przebiega skrycie, bez objawów. Pojawia się również narastające osłabienie, senność, zwiększone pragnienie, wzmożone wydalanie moczu - więcej na ten temat znajdzie Pani w naszym portalu, między innymi w załączonym artykule - http://portal.abczdrowie.pl/objawy-cukrzycy.

Opisane przez Panią objawy wymagają różnicowania między innymi z niedokrwistością czy chorobami tarczycy. Konieczna jest wizyta u lekarza, najlepiej rozpocząć od wizyty u lekarza rodzinnego. Po zbadaniu i dokładnym zebraniu wywiadu lekarz określi, jakie badania są wskazane.

Pozdrawiam

Lekarz specjalista chorób wewnętrznych. Autorka wielu profesjonalnych publikacji medycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy