Zapytaj lekarza

7 3 7 , 0 4 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Infekcja drożdżakowa po stosunku

Witam serdecznie, mam problem. 2 dni temu pojawiły mi się na żołędziu dziwne czerwone plamki (po stosunku). Teraz już tak jakby się zagoiły, ale są widoczne czerwone miejsca oraz tak jakby zeszła skóra. Dodam, że 3 dni temu skończyłem brać antybiotyk. Czasami lekko zaswędzi mnie to, ale bardzo rzadko. Bardzo mnie to denerwuje i nie daje spokoju. Czy jest się czego obawiać i co to może być? Dołączę zdjęcia, proszę o pomoc. http://imageshack.us/photo/my-images/515/img0514uo.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/141/img0517h.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/846/img0507w.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/577/img0513jv.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/94/img0509m.png/ http://imageshack.us/photo/my-images/6/img0512lq.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/405/img0506a.png/

MĘŻCZYZNA, 19 LAT ponad rok temu

Leczenie grzybicy

Grzybica to choroba, która może atakować różne części ciała. Jak można się jej pozbyć? Na ten temat wypowiada się ekspert - Agnieszka Bańka-Wrona, lekarz medycyny estetycznej.

Witam! Przedstawione zmiany dość jednoznacznie sugerują infekcję drożdżakową. Prawdopodobną przyczyną takiej infekcji mogła być przebyta antybiotykoterapia. W opisanej sytuacji konieczne jest zastosowanie odpowiedniego leczenia. Na początku proponuję zastosować preparat dostępny bez recepty - klotrimazol w kremie. Lek należy stosować miejscowo 2x dziennie przez tydzień. Zmiany powinny ustąpić, jeśli jednak to nie nastąpi, konieczna będzie wizyta u lekarza (najlepiej dermatologa-wenerologa lub urologa, ale może to być również lekarz rodzinny) w celu bezpośredniej oceny zmian oraz dobrania leczenia doustnego (np. flukonazol). Ważną kwestią w takich sytuacjach jest leczenie obojga partnerów, dlatego jeśli u Pana partnerki występują jakiekolwiek objawy sugerujące infekcję drożdżakową to konieczna jest wizyta u ginekologa w celu zbadania oraz zlecenia odpowiedniego leczenia. Do czasu pełnego wyleczenia należy powstrzymać się od jakiejkolwiek formy seksu. Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy