Zapytaj lekarza

7 3 9 , 8 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Parenting.pl

Parenting.pl to nowoczesny portal przeznaczony przede wszystkich dla obecnych i przyszłych rodziców, ale również dla osób zainteresowanych tematyką związanych z rozwojem i zdrowiem dziecka. Serwis posiada bogatą bazę treści.

Detoksykacja od leków nasennych i uspokajających polega na zamianie na lek długo działający i jego stopniowym odstawieniu, o ok. 20% dawki co dwa tygodnie. Odstawianie leku powinno odbywać się w ścisłej współpracy z lekarzem psychiatrą, najlepiej w ramach poradni odwykowej.
W okresie odstawiania leków można stosować dodatkowo leki uspokajające, które nie należą do benzodiazepin, leki przeciwdepresyjne i przeciwdrgawkowe.
Odstawianie leku w trybie ambulatoryjnym może potrwać kilka miesięcy. Szybsze tempo wiąże się z ryzykiem nasilonych objawów abstynencyjnych.

http://portal.abczdrowie.pl/pytania/jakie-sa-objawy-uzaleznienie-od-benzodiazepin

Z pozdrowieniami

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy