Zapytaj lekarza

7 4 0 , 0 0 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak poprawić wygląd sylwetki w wieku 14 lat?

witam mam 14 lat ważę 63 kg i mam 170 m wzrostu wiem ze mam dobra wagę jak na swój wiek ale chciałabym troszeczkę schudnąć chociaż te 3 kilo i poprawić swoja sylwetkę chciałabym poprawić uda, łydki , brzuch , ramiona ..to prawie cale ciało bo naprawdę mi się ono nie podoba staram się o sobie dbać ale potrzebuje dobrych ćwiczeń i diety która pomoże mi w osiągnięciu celu ... prosiłabym również ile czasu zajęłoby mi czasu żeby osiągnąć swój cel ? z góry dziękuje :)
14 LAT ponad rok temu

Zupa krem z porów

Masz ochotę na coś dobrego i zdrowego? Spróbuj sycącej, kremowej zupy z porów. Przepis i instrukcje wykonania potrawy znajdziesz w naszym filmie. Smacznego!

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Odradzam stosowanie diet z ograniczeniem podaży energii, gdyż organizm w wieku dojrzewania wykazuje szczególnie wzmożone zapotrzebowanie na cenne składniki odżywcze, umożliwiające mu prawidłowe funkcjonowanie.
Wystarczy w tym przypadku ograniczenie podaży słodyczy i słonych,kalorycznych przekąsek oraz żywności przetworzonej (np. fast foodów), zadbanie o regularne spożywanie posiłków (5 dziennie), zwiększenie podaży warzyw i owoców oraz produktów mlecznych.
W kwestii modelowania sylwetki, proponuje codzienne ćwiczenia. Polecam artykuły:
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-uda-i-posladki

0

Witam. Zrzucenie 3-4 kilogramów nie jest ryzykowne ze względu na zdrowie. Najlepiej połączyć zdrowy styl odżywiania z aktywnością fizyczną nakierowaną na poszczególne partie ciała. Można na początek zacząć od spacerów szybkim marszowym krokiem co najmniej 40 minut 2-3 razy w tygodniu. Można pomyśleć również o siłowni. Zdrowy styl odżywiania należy wdrażać od regularnego spożywania 5 posiłków dziennie. Dzień powinnaś zacząć od śniadania złożonego z pełnoziarnistego pieczywa do tego chuda wędlina lub ser czy jajko. I jak najwięcej warzyw. W szkole powinnaś zjeść co najmniej 2 posiłki. Kanapkę i owoc lub jogurt. Po szkole obiad, w którym powinny dominować warzywa, ze zmniejszonym udziałem węglowodanów złożonych w postaci makaronu, kaszy, ryżu, czy ziemniaków. Do tego chude mięso, a 2 razy w tygodniu ryba. Kolacja powinna być lekkostrawna, mała, również z dominacją warzyw nad pieczywem. Obok regularności posiłków bardzo ważną kwestią jest nie podjadanie między posiłkami oraz picie odpowiedniej ilości wody- ok. 1,5l. Trzeba wyeliminować wszelkie soki, słodkie napoje i przekąski zarówno te słodkie jak i słone. Maksymalnie w ciągu miesiąca powinnaś osiągnąć swój zamierzony cel.

Doradca żywieniowy o specjalizacji żywienie człowieka zdrowego i chorego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy