Zapytaj lekarza

7 4 0 , 4 9 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak poradzić sobie z oponką na brzuchu?

Dzień dobry. Mam zespół jelita nadwrażliwego i odżywiam się zgodnie z zaleceniami lekarza. Mam małą aktywność fizyczną. Ogólnie jestem szczupła, ale mam problem z tzw. oponką i boczkami. Jak sobie z tym poradzić?
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Fakty o zdrowiu - Preparaty ziołowe mogą być szkodliwe dla zdrowia

Witam serdecznie,
niestety nie chudniemy z wybranych części ciała a równomiernie, więc aby zrzucić zbędne kilogramy z okolic brzucha należy zachować podstawowe, zdrowe nawyki żywieniowe i zwiększyć aktywność fizyczną.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych.
Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.
Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty.
Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje i układam diety online.
W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Jeśli zachowuje Pani zalecenia dietetyczne przy zespole jelita nadwrażliwego, dostarcza odpowiednią ilość kalorii, to pozostaje modyfikacja stylu życia związana z aktywnością fizyczną. Umiarkowany regularny ruch pozwala aktywizować przewód pokarmowy (poprawia perystaltykę, usuwanie resztek pokarmowych, promuje rozwój korzystnej mikrobioty jelitowej), pomaga wymodelować talię i biodra oraz spożytkować ewentualny nadmiar energii dostarczony z pożywieniem. Przez umiarkowany ruch fizyczny rozumiem pływanie, rekreacyjną jazdę rowerem, bieganie, jazdę na łyżworolkach, taniec.

0

Należy zmodyfikować aktywność fizyczną. Może Pani ćwiczyć w domu robiąc brzuszki i inne ćwiczenia na tę okolicę, na siłowni lub zajęciach fitness. Również na YouTube dostępne są różne zestawy ćwiczeń. Na pewno znajdzie Pani coś dla siebie. Liczą się chęci i systematyczność a efekty na pewno się pojawią.

Pozdrawiam,
Paulina Roziewska
http://dietetyka-medyczna.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy