Zapytaj lekarza

1 , 0 3 1 , 2 1 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jedzenie kolacji na diecie

Witam,co jesc na kolacje chcac schudnac a czego unikac.Oraz ile kalorii mniej wiecej powinnam dostarczyc organizmowi w ciagu dnia.
KOBIETA, 32 LAT ponad rok temu

Właściwości kwasów omega-3

Kwasy omega-3 są bardzo ważnym składnikiem, który powinien być obecny w naszej diecie. Istotnych informacji nt. właściwości i zastosowaniu ich w medycynie udziela dr Leszek Walentynowicz, lekarz rodzinny.

Dzień dobry! Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji.

2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień zaczynaj od śniadania. Kolacja 2-3 godziny przed snem (powinna być lekka).

3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii.

4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami.

5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery.

6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek).

7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego.

8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii).

9. Pij wystarczającą ilość płynów – minimum 2 litry dziennie.

10. Unikaj alkoholu. Zapraszam również na www.diet-coaching.xaa.pl
Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
Ewa Kozłowska Dietetyk, Warszawa
82 poziom zaufania

Witam, nie podała Pani wagi ani wzrostu . W takiej sytuacji trudno jest oszacować Pani indywidualne zapotrzebowanie na energię. Pozdrawiam

Dietetyk z ponad 20-letnim stażem. Kierownik Poradni Dietetycznej w Warszawie.
0

Witam serdecznie,

Podaje Pani zbyt mało informacji, abym mogła określić Pani zapotrzebowanie kaloryczne. W tym celu powinnam znać Pani wagę, wzrost, wiek(to jest 32lata), opis Pani aktywności fizycznej i stylu życia(ćwiczenia, ile razy w tygodniu, ile czasu, rodzaj pracy - siedząca za biurkiem, aktywna fizycznie)

W razie dodatkowych pytań zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dieteteyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam,

Do określenia ilości kalorii w diecie, a także pozostałych składników odżywczych niezbędne jest podanie informacji dotyczących: wzrostu, masy ciała, wieku, podejmowanej aktywności fizycznej, a tego niestety nie podano. W każdym badź razie kolacja powinna składać się w większej mierze z produktów białkowych, a te posiłki poranne z produktów węglowodanowych.

Fizjoterapeuta i dietetyk. Absolwentka Krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy