Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 0 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Kiedy skończy mi się miesiączka?

Mam 22 lata, 3 miesiące temu urodziłam bliźniaki i zaczęłam stosować C**** (doustny preparat antykoncepcyjny zawierający tylko progestagen). Zakończyłam karmienie i lekarz przepisał mi B**** (lek obniżający poziom prolaktyny) na zatrzymanie pokarmu, po czym poczekałam na miesiączkę i zaczęłam stosować inne tabletki antykoncepcyjne (nie pamiętam już nazwy). Od kiedy je zaczęłam brać, cały czas mam miesiączkę - już teraz trwa ona OKOŁO 6 TYGODNI. Byłam u lekarza, kazał mi dodatkowo do tych tabletek brać P**** (syntetyczna pochodna progesteronu). Tabletki brałam do końca, po czym zaczęłam stosować zgodnie z radą lekarza M**** (dwuskładnikowa tabletka antykoncepcyjna) bez przerwy 7 dni. Mam już dość krwawienia, źle się czuję i jestem juz osłabiona, ale nie chcę rezygnować z antykoncepcji!! Może lekarza mam zmienić! Proszę o poradę.

KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Krwawienie wyraźnie jest związane z przyjmowaniem przez Panią hormonów. Możliwe, że dolegliwość ta minie po wybraniu przez Panią kilku opakowań. Jeśli tak się nie stanie, konieczne będzie odstawienie tabletek (lub ewentualnie próba zmiany na jeszcze inny preparat).

Pozdrawiam serdecznie!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy