Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Rozpoznanie nerwicy

Kiedy nie można samemu zaprzestać jej brania ( przymus brania), pomimo braku wskazań lekarskich do jej przyjmowania.

0

Uzależnienie od witaminy B6 wystąpi wtedy, kiedy nie będzie Pan w stanie kontrolować częstotliwości i ilości używanej witaminy - czyli każe użycie leków spowodowane wewnętrznym przymusem, objawami abstynencyjnymi i np. zwiększaniem dawki może być zdiagnozowane jako uzależnienie. Witamina B6 spożywana w dużych dawkach farmakologicznych jest neurotoksyczna, zaburza układ nerwowy w postaci bólów i upośledzenia czucia.Stosowanie witaminy B6 w dawce około 200 mg przez 30 dni powoduje występowanie zespołu uzależnienia od pirydoksyny. Stosowanie wyższych dawek przez kilka miesięcy powoduje wystąpienie zespołu neuropatii, charakteryzującego się zmniejszeniem czucia dotyku i temperatury, zaburzeniem czucia wibracji i położenia.Jeżeli występują u Pana w/w objawy to koniecznie proszę się zgłosić do specjalisty.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy