Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czym różni się nerwica od innych zaburzeń psychicznych?

Osoby przyjmujące leki przeciwdepresyjne mogą zwiększyć w trakcie leczenia masę ciała. Uważa się jednak, że przyrost masy ciała zależy nie tylko od efektu, jaki mogą wywierać leki, ale i mechanizmów wywołujących powstanie depresji. Leki wpływajace na receptory histaminowe, jako objaw uboczny dość często zwiększają apetyt i powodują przyrost masy ciała. Efekt ten może się pojawić pomiomo stosowania małych dawek leku. Aby zapobiec przyrostowi masy ciała, zaleca się umiarkowany wysiłek fizyczny oraz dietę o zmniejszonej zawartości tłuszczów i cukrów prostych (słodycze, ciasta).

Jeśli obawia się Pani zwiększenia masy ciała, a lek jest stosowany wyłącznie w celu nasennym, należy rozważyć zastosowanie alternatywnych metod leczenia bezsenności. Należą do nich przede wszystkim metody behawioralne, polegające na zmianie przyzwyczajeń związanych ze snem. Może Pani przeczytać o tym na naszym portalu:

http://portal.abczdrowie.pl/jak-poprawic-jakosc-swojego-snu.

W krótkotrwałej bezsenności można zastosować leki nasenne na okres kilku tygodni.

Nazwy leków edytowano.

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy