Zapytaj lekarza

7 4 2 , 3 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Nasilenie dolegliwości żołądkowo-jelitowych a zaburzenia psychosomatyczne

- Mój problem to uporczywe nudności i wymioty - głównie rano, ale również podczas dnia po zdenerwowaniu lub nawet w trakcie silnej radości.

- Zdarzają mi się też równocześnie biegunki i dyskomfort w podbrzuszu. W tym przypadku najbardziej pomaga mi lek imodium, lek stoperan się nie sprawdził.

- Dotychczas pomagał mi na to lek xanax lub afobam. Jednak od pierwszych objawów minęło już parę lat (od 2008r.) Jednak odkąd zamieniono mi lek xanax na xanax SR nie pomaga już mi ten lek tak jak zwykły xanax.

- Gastroskopia nie wykazała wrzodów, ale wykazała przepuklinę tzw. refluks. Objawy zaczęły się po stosowaniu wobec mnie mobbingu w pracy, później była choroba nowotworowa ojca i przyjaciółki, ojciec umierał w domu na raka płuc, później zmarła mi rok temu matka na udar mózgu, byłem świadkiem wypadku samochodowego, okradziono mnie podczas remontu (wizyty nieprzyjemne na policji) i mieszkam sam...

- Szukając pomocy w sierpniu jadę do sanatorium z rozpoznaniem objawy psychosomatyczne.

MĘŻCZYZNA, 38 LAT ponad rok temu

Czym różni się nerwica od innych zaburzeń psychicznych?

Witam!

Odczuwane dolegliwości mogą być spowodowane zarówno stwierdzonymi zaburzeniami psychosomatycznymi jak również uwidocznioną w gastroskopii przepukliną rozworu przełykowego. W związku z tym należy skupić się na odpowiednim leczeniu tych dwóch chorób. Z Pana opisu wynika, że obecne leczenie przeciwlękowe jest nieskuteczne i wskazana jest weryfikacja leczenia, w tym celu proponuję skonsultować problem z psychiatrą. Być może oprócz leku z grupy benzodiazepin warto uwzględnić lęk przeciwdepresyjny z grupy SSRI lub z TLPD. Z uwagi na nasilenie dolegliwości żołądkowo-jelitowych wskazane jest również pozostanie pod opieką gastroenterologa.

Pozdrawiam serdecznie!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy