Nic nie działa - pomocy

Ważę 59kg i mam 163cm wzrostu. Jem 4 razy dziennie, omijam tłustych i wysoko kalorycznych posiłków ale chudnąć nie chudnę! Nie mam zbyt czasu na uprawianie sportu bo zawsze jak mam wolny czas to spędzam na jedzeniu a tak to jestem w szkole lub odrabiam lekcje. Chciałabym kiedyś wyglądać jak inne dziewczyny ze szkoły - chude. Jakie potrawy mogły by mi służyć? Kiedyś ważyłam 65kg i byłam w totalnej depresji i chciałam zwracać jedzenie, ale nie udawało się... rożnymi sposobami. Wtedy wpadłam na inny pomysł, pomyślałam że będę jeść waciki w kuleczkach żeby zaspokoić głód, ale przez to mój chłopak się denerwował i przestałam. Chociaż schudłam! 7kg w 3 tygodnie ale ostatnio przytyłam 1kg. Boje się ze znowu będę tak tyć. Co mam zrobić? Mam nadal jeść waciki?

KOBIETA ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam,

Jeśli zależy Ci na pięknym ciele przede wszystkim powinnaś dowiedzieć się jaką dietę stosować, aby była skuteczna i do tego nie powodowała efektu jojo. To, co teraz robisz ze swoim organizmem, to wielki błąd! Powinnaś natychmiast zaprzestać stosowania diet głodówkowych oraz jakichkolwiek diet popularnych. Są to diety, które nadmiernie ograniczają podaż kalorii, a organizm musi bronić się przed głodem. Robi to magazynując tłuszcz. Tak więc mimo iż dostarczasz mało energii, szybko chudniesz i równie szybko powracasz do dawnej wagi, a nawet ją znacznie przekraczasz. Mija to się z celem i przede  wszystkim jest niekorzystne dla Twojego zdrowia.
Prawidłowa dieta powinna dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz odpowiedniej ilości energii. Niekiedy wystarczy wyeliminować kilka produktów spożywczych oraz przestać popełniać błędy żywieniowe.

Najczęstszym z błędów jest nieregularne spożywanie posiłków. Każdego dnia powinniśmy jeść 4-5 posiłków, co 2-3 godziny. Wydaje się to dużo, jednak badania wykazały, że jedząc 2-3 posiłki dziennie spożywasz znacznie więcej kalorii, a w jednym posiłku możesz nawet dostarczyć 70% dziennej racji pokarmowej. W tym momencie organizm nie jest w stanie poradzić sobie z tak dużą ilością pożywienia i nie przyswaja składników odżywczych tylko zamienia je w tłuszcz. Warto więc sięgać po pożywienie częściej, ale w mniejszych ilościach.
Posiłki powinny być lekkie i małe objętościowo. Śniadanie powinno być głównym i najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia.

Nie powinniśmy najadać się, ale wstawać od stołu z lekkim niedosytem, a posiłki spożywać powoli. Dzięki temu sygnał o sytości szybciej dotrze do mózgu, a Ty zjesz mniej.
Warto zajrzeć do artykułu poświęconemu zdrowym nawykom żywieniowym i zacząć się do nich stosować http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty