Zapytaj lekarza

7 4 0 , 7 1 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Niedoczynność tarczycy i metody skutecznego leczenia

Witam. Mam stwierdzoną niedoczynność tarczycy, ATG podwyższone 304, Atpo 11,8. Od 8.2016 zażywam 62,5 Euthyroxu. W 12.2015 była to dawka 100. Wcześniej nawet 125. Od początku leczenia 2005. mam ciągle bardzo niskie tsh nawet 0,06 lub bardzo rzadko w dolnej granicy normy. W 07.2016 miałam AF spowodowane wg kardiologów zbyt wysoką dawką tyroksyny. Mam problem z nadwagą, nadmiernym owłosieniem, wypadaniem włosów, kołatanie serca, męczeniem. Zastanawiam się czy aby na pewno jestem leczona prawidłowo
KOBIETA, 36 LAT ponad rok temu

Hormony a zachowanie

Sylwester Kłos Dietetyk, Gdańsk
31 poziom zaufania

Witam serdecznie,

TSH jest zdecydowanie za niskie i jest to spowodowane zbyt wysoką dawką euthroxu, który powinien zostać albo zmniejszony, albo na jakiś czas odstawiony. Euthyrox przy niedoczynności tarczycy też nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Trzeba przede wszystkim ustabilizować dietę i włączyć suplementację - D3 + K2 MK 7 oraz cynk i selen osobno. Żeby napisać więcej potrzeba szczegółowych wyników badań. Kołatanie serca prawdopodobnie jest od wysokich dawke euthyroxu, który przy autoimmunologii, czy niektórych nietolerancjach pokarmowych jest wręcz szkodliwy.

Pozdrawiam,
http://sports-med.pl/

0

Witam,

zbyt niskie TSH, może prowadzić do zapaści. Proszę udać się do endokrynologa w celu zmniejszenia dawki leku. Ważne jest też zadbanie o dietę - dietetyk kliniczny pomógłby Pani w poprawieniu samopoczucia, zrzuceniu wagi oraz powrocie do zdrowia. Zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam,
Wiktoria Kreft
dietetyk Kliniczny
www.sports-med.pl

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy