Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 3 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Osłabienie preparatu antykoncepcyjnego po opóźnieniu zażycia pierwszej tabletki antykoncepcyjnej

Od 3 miesięcy biorę tabletki Qlaira. Dziś w piątek skończyłam brać 3 opakowanie, czyli zakończyłam branie ostatnią tabletką placebo. W sobotę zapomniałam o rozpoczęciu kolejnego opakowania i pierwszą tabletkę wzięłam dopiero o 8:30 w niedzielę. Tabletki zawsze przyjmowałam o 21:30? Czy nadal jestem chroniona? Co mam zrobić, wziąć kolejną tabletkę jeszcze dzisiaj (niedziela) czy czekać do poniedziałku rano?

KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Witam! W opisanej sytuacji nie doszło do obniżenia skuteczności preparatu. Producent zapewnia, iż opóźnienie w przyjęciu tabletki trwające nie dłużej niż 12 godzin nie osłabia działania antykoncepcji hormonalnej. W obecnej sytuacji wskazane jest jedynie przyjmowanie tabletek zgodnie z wcześniej ustalonym schematem, tj. zażywanie tabletek w godzinach wieczornych. Pozdrawiam

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy