Podanie szczepionki Infarnrix Hexa dziecku

Czy ryzykować podanie II dawki szczepienia Infarnrix hexa (z DTPa), jeśli po I dawce po 5 godzinach wystąpił krzyk mózgowy a dziecko miało łagodne drgawki w okresie noworodkowym)? Czy odroczyć w czasie II dawkę DTPa?
KOBIETA, 39 LAT ponad rok temu

Zasady szczepień - co musisz wiedzieć?

Choć szczepienia są bardzo ważne dla zdrowia, to igła i strzykawka wywołują krzyk oraz płacz u każdego małego dziecka. Nie powinno to zniechęcać do poddawania szczepieniu swoich pociech. Każdy rodzic powinien dostosować się do podstawowych zasad przeprowadzenia szczepienia, które zostały zaprezentowane w materiale filmowym.

Lek. Izabela Ławnicka
82 poziom zaufania

Witam! Opisany przez Panią objaw, jaki wystąpił u dziecka po poprzednim szczepieniu to nieutulony płacz a nie krzyk mózgowy. Proszę rozróżnić te definicje. Krzyk mózgowy to objaw poważnych schorzeń centralnego układu nerwowego, który nie występuje samoistnie, ale towarzyszą mu inne objawy neurologiczne. Nieutulony (ewentualnie nieustający, niekontrolowany) płacz to płacz, który trwa ponad 3 godziny, a ponadto występuje w dniu szczepienia albo dniu następnym. Nie jest jednak wynikiem uszkodzenia układu nerwowego czy innych zaburzeń neurologicznych. Lekarz pediatra powinien zostać poinformowany o wystąpieniu takiego płaczu. Powinna zostać bowiem zachowana szczególna ostrożność podczas kolejnych szczepień. Nie jest to jednak bezwzględne przeciwwskazanie do kolejnych szczepień.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy