Zapytaj lekarza

7 4 3 , 0 9 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Pokrzywka po solarium

Witam, chodzę na solarium i tydzień temu po raz pierwszy na dekolcie, szyi i czole wyskoczyła mi pokrzywka, pomyslalam ze poprostu skóra mi sie przesuszyla i użyłam tylko wapna i zignorowałam to, tydzien pozniej znowu poszłam i po 5 min zaczela swedziec mnie skora, znowu wyskoczyly mi te bable:/ kupiłam maść i lek antyhistaminowy przeszło na szczescie, tylko teraz zastanawiam się czy moge jeszcze kiedys pojsc na solarium? bardzo prosze o odpowiedz pozdrawiam
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Leczenie grzybicy

Grzybica to choroba, która może atakować różne części ciała. Jak można się jej pozbyć? Na ten temat wypowiada się ekspert - Agnieszka Bańka-Wrona, lekarz medycyny estetycznej.

Dzień dobry, niestety możliwe, że zaczyna się u Pani pojawiać jakaś alergia/pokrzywka na promieniowanie UVA/UVB - w solarium siła takiego promieniowania jest dużo większa przez co szybciej mogą wystąpić objawy. Proszę obserwować reakcję skóry także po wystawieniu na promieniowanie słoneczne i w razie pojawiania się ponownie takiej reakcji należy udać się do dermatologa w celu leczenia. Jeśli wystąpi u Pani uczulenie na promieniowanie niestety będzie Pani musiała zrezygnować z opalania się i stosować mocne filtry przeciwsłoneczne aby choroba nie zaostrzała się i nie pogłębiała. Stanowczo odradzam korzystania z solarium. Proszę też zastanowić się czy przed pójściem na solarium nie użyła Pani jakiegoś balsamu/olejku/ itp który mógł zadziałąć fototoksycznie czyli negatywnie w połączeniu z promieniowaniem, taki wpływ mogą mieć też niektóre substancje i leki przyjmowane doustnie dlatego warto zapoznać się z ich ulotkami.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy