Zapytaj lekarza

7 4 2 , 2 9 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Błędy w dietach odchudzających

witam, posługując się wskaźnikiem BMI (wskaźnik proporcji masy ciała do wzrostu) Pani obecna waga mieści się w zalecanym zakresie i wynosi 19,5. Jeśli przytyje Pani 5kg to też będzie to ten właściwy zakres (BMI 21,3). Jednym łatwiej będzie przytyć innym osobom trudniej - decydują to osobiste predyspozycje. Abym mogła doradzić w jaki sposób może Pani osiągnąć swój cel potrzebowałabym więcej informacji tj. ile Pani ważyła mając 19-21 lat, czy występują u Pani wahania masy ciała,czy prowadzi Pani aktywny styl życia no i jak wygląda Pani typowy jadłospis. Pozdrawiam.

0

witam,
warto zwrócić uwagę na codzienny jadłospis - zmodyfikować go pod względem kaloryczności, polecam też zrobienie podstawowych badań (morfologia, mocz, TSH);
dieta na przytycie powinna być skomponowana zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, nie należy na pewno nadrabiać kaloryczności słodyczami ani fast foodami
pozdrawiam

0

Dzień dobry!
Idealna waga to pragnienie każdej kobiety. Najlepsze rozwiązanie to spotkanie ze specjalista. Należy przeanalizować Twoje nawyki żywieniowe. Twój tryb pracy, relaksu, aktywności fizycznej i tego co lubisz jeść. Dodatkowo zrobić badania podstawowe takie jak cukier, hormony tarczycy i morfologia. Dieta ma być dopasowana do Ciebie, a z odpowiednim odżywianiem osiągniesz upragnioną wagę. Pozdrawiam!

Specjalistka psychodietetyki. Prowadzi gabinet w Białymstoku.
0

Witam serdecznie,

Proponuję zrobić na początku badania np na nadczynność tarczycy. Jeżeli z badań wyjdzie wszystko w porządku to być może wina diety:
Należy spożywać od 5 do 6 posiłków dziennie, co 2-3 godziny, o podobnych porach każdego dnia. Pierwszy posiłek należy zjadać nie później niż 1 godzinę po przebudzeniu, natomiast ostatni na 2 godziny przed snem. Śniadania muszą być spore i bogate w węglowodany złożone. Należy pić 1-2 litry płynów dziennie, przede wszystkim pomiędzy posiłkami. Pomiędzy posiłkami wskazane jest sięganie po duże ilości zdrowych przekąsek: orzechy, nasiona, pestki, suszone owoce. Dziennie należy spożywać nie mniej niż 2-3 łyżki oliwy z oliwek lub innego oleju roślinnego, jako dodatek do potraw. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne. Sól można spożywać jedynie w niewielkich ilościach. Nie należy pomijać żadnego z wyznaczonych posiłków. Należy unikać produktów, które powodują biegunki lub inne dolegliwości jelitowo- żołądkowe. Należy unikać napoi energetycznych oraz zawierających kofeinę, dużo teiny i innych związków przyspieszających przemianę materii. Nigdy nie sięgać po środki przeczyszczające, pobudzające. Należy zadbać o odpowiednią dawkę snu min. 7 godzin. Przed samym snem warto wypić napar z melisy(działanie uspokajające, zwolni przemianę materii), zjeść łyżkę miodu, wypić szklankę mleka.

W razie dodatkowych pytań zapraszam na konsultację
tel.506225670
Mgr Joanna Wasiluk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0

Witam serdecznie!
A dlaczego chciałaby Pani przytyć? Jest to zdrowa masa ciała dla Pani.
Pzdr,
dietetyk kliniczny
Patrycja Kłósek

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy