Zapytaj lekarza

7 3 6 , 9 2 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Żel Skinoren a trądzik

Witam serdecznie. Mam 22 lata, z problemem trądziku borykam się już od około 5 lat. Cera jak to na probem trądziku przystało jest oczywiście tłusta. Po wybraniu się do specjalisty, dermatolog początkowo zalecił mi kurację tatralysalem, a także zineritem oraz differinem. Cera rzeczywiście znacznie mi się poprawiła. W końcu dermatolog przepisał kurację acneroxidem. Początkowo cera nadal była w dosyć dobrej kondycji, później niestety, zwłaszcza na policzkach, zaczęły pojawiać się zaskórniki zamknięte i dziwne, drobne czerwone plamki. No więc po kolejnej wizycie otrzymałam receptę na lek Skinoren żel 15% i niestety cera nie poprawiła się , jest nawet gorzej. Stosuję żel Skinoren już około 3 tygodni 2 razy dziennie. Podobno swędzenie jest normalnym objawem przy tym leku, do tego już się przyzwyczaiłam. Skóra nie jest przesuszona czy też zaczerwieniona, lecz pojawiają się liczne wypryski i plamki, zaskórników jest może odrobinę mniej, ale nie wiem czy nie zaprzestać kuracji:/ Czy pogorszenie stanu skóry w tym wypadku jest normalnym objawem? Z góry dziękuje za odpowiedz, pozdrawiam.
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Trądzik - jak prawidłowo dbać o skórę?

Szanowna Pani,

W przypadku leczenia trądziku kwasem azelainowym, będącym substancją czynną leku Skinoren, porawę obserwuje się zwykle po ok. 4 tygodniach regularnego stosowania leku 2x/d. Pełna kuracja trwa zazwyczaj kilka miesięcy.

Pamiętać należy o właściwym stosowaniu preparatu,tzn.wklepywaniu w skórę chorobowo zmienioną po uprzednim jej oczyszczeniu

W trakcie leczenia może wystąpić miejscowe podrażnienie skóry objawiające się pieczeniem, świądem, rzadko zaczerwienieniem i łuszczeniem się. Dzieje sie tak zwykle na początku kuracji i najczęściej ustępuje w trakcie jej trwania.

W przypadku wystąpienia objawów podrażnienia należy zmniejszyć częstość stosowania do 1x/d lub spróbować przewać na kilka dni do momentu ustąpienia podrażnienia, po czym powrócić do kuracji.

Pozdrawiam serdecznie

Lekarz w Międzyleskim Szpitalu Specjalistycznym Oddział I Wewnętrzny.
0

Witam proszę zacząć wizytę od konsultacji u lekarza medycyny estetycznej , bądź dermatologa. Skóra zostanie dokładnie obejrzana i zbadana, zostaną dobrane jak najodpowiedniejsze metody leczenia. Najskuteczniejszą metodą na blizny i trądzik jest zastosowanie peelingów medycznych w połączeniu z lekami do stosowania na skórę odpowiednio dobranymi do stanu skóry.
Można wykonać badania helicobacter pylori, badania na posiew bakteriologiczny oraz odwiedzić dobrego dermatologa, który dobierze terapię lekową doustną oraz preparaty do smarowania na skórę.

Certyfikowany lekarz medycyny estetycznej. Prowadzi Klinikę Medycyny Estetycznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy