Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 7 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Skutki uboczne leku Trittico CR

Od 3 miesięcy zmagam się z bezsennością. Miałem chwilę poprawy, przeszedł już stres który ją wywołał, a dalej sypiam średnio po góra 5h i wybudzam się w nocy zlany potem bez powodu i nie mam na nic siły w ciągu dnia. Jestem w trakcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Byłem na tyle zdesperowany, że udałem się do psychiatry i doktor postawiła diagnozę zespołu lęku uogólnionego oraz bezsenności i przepisała mi lek Trittico CR. Boję się jednak go zażyć przez możliwe skutki uboczne o których przeczytałem w internecie - niektórzy piszą że są po tym przez cały dzień nie do życia, albo że mają jeszcze gorsze koszmary senne, a w skrajnych wypadkach priapizm. Rozumiem że w internecie przeważają opinie negatywne, ponieważ mało komu się chce pisać opinię o leku który po prostu działa, stąd pytanie do Państwa - jak w Pańskiej opinii jest z bezpieczeństwem tego leku? Czy mogę wziąć np 12mg na początek żeby sprwadzić czy wszystko będzie ok?
MĘŻCZYZNA, 27 LAT ponad rok temu

Leczenie choroby afektywnej dwubiegunowej

Witam Pana,
Organizm ludzki różnie reaguje na wprowadzenie nowego leku.
Każdy lek może wywołać działania uboczne, co w dużej mierze
zależy też od wrażliwości osobniczej pacjenta.
W przypadku zażywania leku Trittico również należy liczyć się
ze skutkami ubocznymi.
Kwestię skutków ubocznych stosowanych leków powinien
Pan skonsultować z lekarzem prowadzącym.
To on zna Pana organizm, historię Pana choroby
i posiada stosowną wiedzę na temat przepisywanych leków.
Należy też zapoznać się z ulotką.
Warto jednak zastanowić się nad tym, żeby zespół lęku
uogólnionego i bezsenność bezpiecznie wyleczyć.
Zapewne wie Pan o tym, że leki nasenne nie leczą bezsenności,
a jedynie pomagają zasnąć.
Jednakże tylko wtedy, gdy się je zażyje.
Poza tym, jeżeli leki nasenne przyjmowane są powyżej
4-6 tygodni, następuje przyzwyczajenie i rozwija się zjawisko
tolerancji – zachodzi konieczność przyjmowania coraz większych
dawek leku aby zasnąć.
Jednocześnie organizm traci umiejętność spontanicznego
zasypiania bez leku.
Może też dojść do tego, że szyszynka zacznie coraz mniej
wytwarzać melatoniny w sposób naturalny.
Zarówno zaburzenia lękowe jak i depresję oraz bezsenność
można i trzeba wyleczyć na drodze odpowiednio
dopasowanej psychoterapii.
Zatem zachęcam do kontynuowania psychoterapii.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz,
psycholog,
e-mail: psycholog24x@gmail.com
tel. 505 075 298,
http://psycholog24online.pl

Psycholog specjalizujący się w pracy z dziećmi z zaburzeniami wieku rozwojowego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy