Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 9 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Spóźnienie o jeden dzień przyjęcia tabletki

Witam, biorę tabletki antykoncepcyjne już prawie 2 lata, jak dotąd nie miałam żadnych problemów, zawsze wszystkie przyjmowałam o określonej godzinie (21.00). Jednak ostatnio po prostu gdzieś mi się zapodziały. Zawsze opakowanie kończyłam w czwartek danego miesiąca, a nowe opakowanie zaczynałam 8 dnia, czyli w następny piątek też koło godziny 21.00. I właśnie w tym miesiącu nie zażyłam pieszej tabletki w piątek wieczorem tylko w sobotę około godziny 10.00. Wyszło na to, że wzięłam dwie jednego dnia, bo drugą tabletkę wzięłam już namolnie w sobotę wieczorem. Jakie mogą być konsekwencje takiego opóźnienia? Czy postąpiłam słusznie, przyjmując w sobotę dwie tabletki jednego dnia, czy powinnam przerwać branie tych tabletek? Proszę o poradę.

KOBIETA ponad rok temu

Naturalne metody unikania ciąży

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.

Postąpiła Pani słusznie, przyjmując 2 tabletki tego samego dnia. Musi Pani jednak być świadoma, że takie opóźnienie (> 12 godzin) powoduje znaczne zmniejszenie działania antykoncepcyjnego. Jeśli zatem odbyła Pani stosunek bez dodatkowego zabezpieczenia w tygodniu przerwy, powinna Pani zastosować antykoncepcję "po stosunku". Ponadto konieczna jest niestety dodatkowa ochrona (np. prezerwatywy) przez kolejne 7 dni. Po tygodniu prawidłowego stosowania tabletek działanie antykoncepcyjne będzie pełne.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy