Zapytaj lekarza

7 4 2 , 1 7 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Środki ziołowe a skuteczność tabletek antykoncepcyjnych

Stosowałam czasem, razem z doustnymi środkami antykoncepcyjnymi, ziołowe tabletki uspokajające. Błąd mój polegał na tym, że nie przeczytałam wcześniej ich ulotki, na której napisane było, że mogą wchodzic w interakcję z tabletkami antykoncepcyjnymi. Zaczęłam odczuwać lekki (nie tak silny, jak kiedyś, zanim zaczęłam stosować antykoncepcję, ale jednak) ból jajnika i pojawiła się wydzielina z pochwy mogąca świadczyć o owulacji... Co robić w tej sytuacji? Rozumiem, że tabletki antykoncepcyjne przestały działać, nie ma żadnego zabezpieczenia. W związku z tym przyjmować je dalej? Kiedy znów można liczyć na ich właściwe działanie i ochronę przed ciążą?

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Nie jest pewne, że Pani antykoncepcja jest nieskuteczna, ale rzeczywiście trzeba się z taką możliwością liczyć... Jeśli nie wiemy, kiedy dokładnie zadziałał czynnik osłabiający działanie pigułek i w jakim stopniu, to najbezpieczniej jest założyć, że musi się Pani zabezpieczać dodatkowo do końca tego cyklu, podczas 7 dni przerwy w zażywaniu (można tę przerwę pominąć) oraz podczas 7 pierwszych dni zażywania pigułek z nowego opakowania. 

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy